کتاب سال، "گردان قاطرچی‌ها" را شایسته تقدیر شناخت

جایزه‌ی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌ی کتاب‌های کودک و نوجوان، رمان گردان ‌قاطرچی‌ها را شایسته‌ی تقدیر معرفی کرد تا این جایزه‌ی معتبر در دومین سال پیاپی به رمان‌های نوجوان امروز تعلق بگیرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این رمان را داود امیریان نوشته و فضای آن طنزآمیز است درعین حال بخشی از ابعاد حماسه‌های رزمندگان غیور دفاع مقدس در قالبی جدید و همین فضای جذاب برای نوجوانان موشکافی می‌شود.
در این رمان ماجرای چند رزمنده در قالب یک گردان روایت می‌شود که تعدادی قاطر را برای انتقال آذوقه و مهمات مورد  نیاز عملیات رزمندگان  به بالای کوه آماده می‌کنند.
این اثر پس از کسب موفقیت‌های پی‌در پی در جشنواره‌های مختلف به ویژه دریافت جایزه کتاب فصل، در مراکز فرهنگی، هنری کانون نیز از سوی مخاطبان نوجوان با استقبال گسترده‌ای روبرو شد.
امیریان در یک سال گذشته خود در چندین مرکز فرهنگی، هنری کانون در استان‌های کشور حضور یافت و با مخاطبان اثرش به گفت‌وگوی صریح و رودررو پرداخت.
بر همین اساس سی‌امین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی شبانگاه 14 بهمن 1391  و با حضور محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران، این رمان را درمیان آثار شایسته‌ی تقدیر این جایزه قرار داد.
قرار است این اثر در آینده‌ای نزدیک توسط یکی از کارگردان‌های شاخص سینمای ایران به فیلم بلند سینمایی تبدیل شود.
سال گذشته نیز رمان صوفی و چراغ جادو نوشته‌ی ابراهیم حسن بیگی از مجموعه‌ی رمان‌های نوجوان امروز همین جایزه را به دست آورده بود.