جایزه لاک‌پشت پرنده و اهدای دو نشان‌ طلایی و نقره‌ای به رمان‌های نوجوان کانون

با دریافت نشان‌های طلایی و نقره‌ای جایزه‌ی لاک‌پشت پرنده توسط جمشید خانیان نویسنده‌ی کتاب‌های "عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی" و فرهاد حسن‌زاده نویسنده‌ی کتاب "هستی" موفقیتی دیگر در کارنامه‌ی طرح رمان نوجوان امروز ثبت شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در اولین دوره‌ی اعطای این جایزه توسط موسسه‌ی شهر کتاب، رمان "عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی" از انتشارات کانون و کتاب "هوگوکابره"رضی هیرمندی نشان طلایی پاک این جایزه را به خود اختصاص دادند.
این جوایز به بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان منتشر شده در سال 1390 اهدا شد.
همچنین رمان "هستی" از انتشارات کانون، "ما همه آزاد آفریده شده‌ایم" نوشته‌ی شهرداد میرزایی و کتاب "همه چراغ‌ها از نگاه‌ها روشن شده‌اند" نوشته‌ی احمد رضا احمدی نشان نقره‌ی این جایزه را از آن خود کردند.
در این مراسم که روز 1 اسفند در تهران برگزار شد، حدود 30 نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان حضور داشتند.
در همین حال فرشید مثقالی تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان و مرتضی خسرونژاد پژوهش‌گر ادبیات کودک با دریافت نشان ویژه لاک پشت پرنده به خاطر یک عمر فعالیت علمی و هنری مورد تقدیر قرار گرفتند.
رمان‌های نوجوان امروز کانون در دو سال گذشته به موفقیت‌های بسیاری دست یافته‌اند که مهم‌ترین آن شایسته‌ی تقدیر شناخته شدن دو کتاب "صوفی و چراغ جادو" نوشته‌ی ابراهیم حسن‌بیگی و "گردان قاطرچی‌ها" نوشته‌ی داود امیریان به ترتیب در جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال‌های 1390 و 1391 است.
همچنین جوایز کتاب فصل و چند جایزه معتبر ادبی به تعدادی از این مجموعه رمان‌ها اختصاص یافته است.