ننه یخی، راه موفقیت‌های ‌بین‌المللی رمان‌های نوجوان را باز کرد

کتاب "ننه یخی، پسر و تابستان" کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و 5 اثر دیگر ایرانی به فهرست مجموعه کلاغ سپید(White Ravens) کتاب‌خانه بین‌المللی مونیخ در سال 2013 راه پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، راه یافتن این اثر نوشته‌ی حمیدرضا نجفی به این فهرست، نخستین موفقیت بین‌المللی مجموعه رمان‌های نوجوان امروز به شمار می‌رود مجموعه‌ای که آثارش تاکنون به موفقیت‌های داخلی زیادی طی سه سال گذشته دست یافته است.
کتاب‌خانه مونیخ امسال علاوه بر این کتاب 5 اثر دیگر از ناشران ایرانی را شامل "شنیدار پندار" نوشته فریده خلعت‌بری با تصویرگری علی بوذری از نشر شباویز، "دوست مظلوم من" نوشته فریبا کلهر به تصویرگری نوشین صفاخو از نشر امیرکبیر، "روبی" نوشته حدیث لرزغلامی به تصویرگری رودابه خائف از نشر افق، "نیم من بوق ابن پشم پانزده" نوشته سیدعلی شجاعی به تصویرگری علیرضا گلدوزیان از نشر نیستان و "گرگ در قفسه لباس" نوشته و تصویرگری شده توسط نیره تقوی از نشر نظر را این فهرست قرار داده است.
این کتاب‌خانه هر ساله در مجموعه کلاغ سپید خود، عناوین کتاب‌های انتخاب شده از کشورهای مختلف که توسط متخصصان ادبیات کودک بررسی شده را منتشر می‌کند.  
کتابخانه بین‌المللی کودکان و نوجوانان مونیخ هر ساله به پژوهش‌گران و محققان سایر کشورها بورسیه پژوهشی نیز اعطا می‌کند.
بر اساس این گزارش، این کتابخانه یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های ادبی بین‌المللی کودک و نوجوان در دنیاست که در سال 1949 بنیان‌گزاری شده است.
در عین حال، تمامی فعالیت‌های این کتاب‌خانه صرف گردآوری آثار ادبی کشورهای مختلف جهان و برقراری ارتباط هرچه بیشتر بین کودکان و نوجوانان می شود و کتاب‌هایی به 130 زبان دنیا در قفسه‌های آن وجود دارد.
برگزاری نشست‌های تخصصی در زمینه ادبیات کودک و نوجوان، ترجمه کتاب‌های خارجی به زبان آلمانی و سایر زبان­ها، آشناسازی کودکان و نوجوانان با سبک­ها و سنت­های کشورهای مختلف، برپایی جلسه‌هایی برای ترغیب فرهنگ‌های مختلف برای مهم جلوه دادن پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های این مرکز به شمار می‌رود.