جانبازان اصفهانی: جان‌مان را فدای مقاومت اسلامی لبنان می‌کنیم

دومین گروه مربیان جمعیت کشافه‌المهدی(عج) لبنان در ادامه‌ی سفر خود به ایران در شهر اصفهان به دیدار حماسه‌سازان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس رفتند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با هدف تجلیل از حماسه‌سازان جبهه‌های حق علیه باطل مربیان این موسسه‌ی وابسته به مقاومت اسلامی لبنان(حزب‌الله) از آسایشگاه و مرکز توانبخشی جانبازان شهید مطهری اصفهان بازدید و با جانبازان این مجموعه دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
حسن دهقانی مدیر مجموعه آسایشگاه جانبازان شهید مطهری با استقبال از مربیان جمعیت کشافه المهدی (عج) خاطر نشان کرد: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس افتخارآفرین بودند و در برابر رژیم بعث به فرماندهی صدام - که از حمایت استعمارگران غربی برخوردار بود - ایستادگی کردند.
دهقانی گفت: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع از میهن با توکل بر خدا و برای ایمان خود جنگیدند و دشمنان اسلام را در جنگ تحمیلی شکست دادند در حال حاضر نیز دشمنان با برنامه‌ریزی و ایجاد جنگ نرم، ایمان مردم کشور عزیزمان را نشانه رفته اند و سعی دارند با اختلاف افکنی به اهداف شوم خود برسند.
وی اظهار داشت: جانبازان سرافراز میهن اسلامی در همه شرایط با ایستادگی و پایبندی به راه شهیدان از انقلاب و آرمان‌های بلند آن دفاع خواهند کرد.
مدیر مجموعه در ادامه یادآور این نکته شد که در این آسایشگاه 30 جانباز به‌صورت دایمی بستری هستند و 270 جانباز از خدمات پرستاری و برنامه‌های فرهنگی این مجموعه استفاده می‌کنند.
در ادامه این بازدید، جانبازان آسایشگاه به بیان خاطراتی از دوران حضور در جبهه‌های حق علیه باطل پرداخته و از مربیان جمعیت کشافه‌المهدی(عج) خواستند که با رهبری مدبرانه سید حسن نصرالله، مبارزه با کفر را تا رسیدن به پیروزی ادامه دهند.
در همین زمینه یکی از جانبازان 70 درصدی آسایشگاه نیز گفت علی‌رغم درصد بالای جانبازی آماده است که جسم و جان خود را با حکم جهاد مقام معظم رهبری در راه مقاومت اسلامی لبنان تقدیم کند.
شیخ محمد سعد معاون موسسه‌ی کشافه‌المهدی(عج) نیز در این دیدار، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب را یک حرکت بزرگ در تاریخ نامید که کشورهای دیگر در سراسر دنیا - به ویژه شیعیان - با الگوبرداری از آن، در مقابل حاکمان ظالم ایستادگی و مقاومت نشان می‌دهند.
وی گفت: حزب الله لبنان عاشق فکر و اندیشه و اعتقادات امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای است و تا ابد ادامه‌دهنده راه ولی امر مسلمین جهان خواهد بود.
محمد سعد اظهار داشت: حزب الله به دستور امام خمینی (ره) فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با جوانانی پرشور و با اعتقاد، در دفعات مختلف هم‌چون جنگ سی و سه روزه، اسرائیل را شکست داده است.
شیخ سعد در پایان، جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی را نماد ایثار و فداکاری و جهاد نام برد و افزود: سید حسن نصرالله بارها تاکید کرده است که احزاب وابسته به مقاومت پیرو امام خامنه‌ای هستند.
مربیان جمعیت کشافه المهدی(عج) در پایان این دیدار صمیمانه، نشان مقاومت را به جانبازان حاضر در آسایشگاه اهدا کردند.
گفتنی است 35 مربی حاضر در ایران در چهارمین روز از سفر خود در ایران در گلزار شهدای شهر اصفهان حضور یافتند و با خواندن فاتحه با آرمان‌های شهداء تجدید پیمان کردند.
بر اساس این گزارش گروه حاضر پس از بازدید از سی و سه پل و اماکن تاریخی میدان امام و چهل ستون مقصد خود را به سمت شهر قم ترک کردند.
این گروه سفر خود به ایران را از شهر مشهد آغاز کردند و پس از اصفهان و قم راهی تهران خواهند شد و بعد از دو روز اقامت در تهران به کشور خود باز خواهند گشت.
 
راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار در لبنان تجربه‌ای موفق از همکاری دوجانبه
افتتاح و راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار در لبنان یکی از تجربیات موفق همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعیت کشافه المهدی(عج) است.
شیخ محمد سعد معاون جمعیت کشافه المهدی(عج) در حاشیه بازدید از مرکز فرهنگی‌، هنری شماره یک کانون مشهد در پاسخ به سوالی پیرامون نحوه همکاری کانون با جمعیت کشافه المهدی(عج) بیان کرد: ارتباط کانون با جمعیت کشافه المهدی(عج) یک ارتباط تنگاتنگ و قدیمی است که طبق یکی از بندهای 18 گانه تفاهم نامه فی‌مابین مقرر شد با همکاری کانون واحد کتاب‌خانه سیار راه‌اندازی شود.
وی که مسوولیت دومین گروه اعزامی مربیان جمعیت کشافه المهدی(عج) به ایران را عهده‌دار است گفت : خوش‌بختانه با پیگیری‌های صورت گرفته طی روزهای گذشته با حضور سید صادق رضایی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وزیر کشور لبنان به طور رسمی فعالیت کتاب‌خانه سیار آغاز شد.
محمد سعد عنوان کرد: کتاب‌خانه فوق دارای سه هزار جلد کتاب در زمینه‌های فرهنگی، دینی، علمی و درس‌های پیشاهنگی است.
 وی ادامه داد این واحد سیار مجهز به امکانات صوتی و تصویری از قبیل ویدیو پروژکتور، کامپیوتر و فضاهای مناسب برای قصه‌گویی و انجام سایر فعالیت‌های فرهنگی‌هنری است.
معاون این موسسه پیشاهنگی بیان کرد: هرگاه گروهی از جمعیت کشافه المهدی(عج) از مراکز کانون بازدید کرده‌اند شاهد کارهای جدیدی از سوی مربیان کانون بودند که این جای خوشحالی دارد .
شیخ سعد اظهار داشت: در حال حاضر جمعیت کشافه المهدی(عج) دارای هفتاد و پنج هزار عضو است که در مناطق مختلف لبنان به ویژه مناطق شیعه نشین فعالیت داشته و به‌دنبال تربیت فرزندانی با آینده روشن و جوانانی با فرهنگ و ایمان قوی بر اساس خط اسلام و متعهد به ولایت فقیه هستند.
معاون جمعیت کشافه المهدی(عج) در ادامه از برگزاری اردوهای زیاحتی و سیاحتی ابراز خرسندی کرد و گفت : این اردو‌ها به گسترش و تعمیق روابط دو کشور و تقویت روابط دوستانه منجر می‌شود و می‌تواند نقش به‌سزایی را در توسعه فرهنگی ایفا کند.
محمد سعد مسوول گروه اعزامی لبنانی در دیدارهای مختلف به مسوول مرکز شماره یک کانون مشهد و استاد برگزاری کارگاه کاردستی، پرچم و نشان جمعیت کشافه المهدی(عج) که آرم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز بر روی آن حک شده بود، به رسم یادبود اهدا کرد.
 
مربیان کشافه المهدی در کارگاه کاغذ و تا
مربیان موسسه کشافه المهدی(عج) لبنان در یکی از مراکز کانون شهر مشهد در کارگاه آموزشی «کاغذ و تا» شرکت کردند و با این هنر جذاب آشنا شدند.
بر اساس این گزارش، 35 مربی موسسه‌ی کشافه‌المهدی(عج) لبنان در مرکز فرهنگی‌، هنری شماره یک کانون مشهد کارگاه از تجربه‌‌های هنری یک مربی پیشکسوت کانون در ساخت کاردستی و کاغذ و تا بهره‌مند شدند.
موسی الرضا غلام دانایی از کارشناسان و مربیان بازنشسته کانون استان خراسان رضوی با ابراز خرسندی و خوش‌آمد‌گویی به مربیان لبنانی‌، ساخت طرح‌های جالب با کاغذ‌های رنگی از طریق تا زدن‌های هندسی، پرورش هماهنگی بین ذهن و دست و ایجاد تعامل بیشتر بین اعضا و مربیان را از اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی دانست و افزود: فعالیت فوق موجب تقویت قدرت بینایی و حرکات دست می‌شود.
دانایی در این کارگاه آموزشی با استفاده از کاغذ و به کمک تا زدن آن به ساخت اشکال مختلفی از جمله پرنده، لیوان‌، کلاه آفتاب‌گیر، سبد و غیره دست زد و نحوه ساخت آن‌ها را برای حاضران تشریح کرد.
بر اساس این گزارش اجرای نمایش عروسکی «میهمان غار» کاری از اعضا مرکز شماره یک کانون مشهد از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گروه لبنانی بود که گروه نمایشی با اجرای جالب و قابل توجه خود، نجات معجزه‌آسای جان پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد(ص) در غار حرا برای رهایی از شر دشمنان را در قالب یک نمایشنامه و با رویکردی کودکانه به اجرا گذاشتند.
ودود علیش پور مسوول گروه دومین اردوی در حال برگزاری، فعالیت کاردستی و نمایش عروسکی را از فعالیت‌های جذاب و مورد علاقه کودکان و نوجوانان نام برد و افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده خوش‌بختانه یکی از کارشناسان و مربیان با سابقه کانون و دارای سبک برای برگزاری کارگاه آموزشی در نظر گرفته شد .
وی اظهار امیدواری کرد مربیان لبنانی ضمن آشنایی با برنامه‌های کانون به ویژه کاغذ و تا و نمایش عروسکی یک هدیه معنوی برای کودکان و نوجوانان لبنانی با خود برده و این هنرها را در کشور خود رواج دهند.
گفتنی است مربیان جمعیت کشافه المهدی (عج) طی سه روز حضور در شهر مشهد ضمن زیارت حرم مطهر حضرت علی بن موسی رضا(علیه‌السلام) و امام‌زادگان یاسر و ناصر(علیهم‌السلام) از موزه رضوی و منطقه گردشگری طرقبه بازدید کردند.
این گروه اکنون در شهر قم به‌سر می‌برند.