کد خبر: 218678
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
استقبال از فعالیت‌های کانون قم در تایلند

نزدیک به 2هزار کودک و نوجوانان تایلندی از کارگاه‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته‌ی فرهنگی جمهوری اسلامی در این کشور استقبال کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هفته‌ی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایالت آیوتایا تایلند توسط استانداری، و سازمان‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی استان قم طی روزهای 27 تا 29 اردیبهشت برپا شد و مسوولیت بخش کودک ونوجوان آن نیز بر عهده اداره کل کانون استان قم گذاشته شده بود.
در این میان به‌گفته‌ی محمد مخلصی مدیرکل کانون استان قم، استقبال گسترده‌ای از سوی بازدیدکنندگان از کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های کانون طی یک هفته به‌عمل آمد.
وی توضیح داد کارگاه نقاشی با موضوع صنایع دستی قم ، فرش و ظروف سفالین و... ، کارگاه سفال با استفاده از نمادی از صنعت خرمهره سازی قم و کارگاه  کاردستی با موضوع کاردستی سنتی فرفره‌های کاغذی و کاغذ و تا، پروانه و کبوتر در محل دانشگاه تربیت معلم آیوتایا برپا و نزدیک به 1هزار عدد فرفره رنگین و حدود 6هزار جایزه شامل کتاب، جورچین، نقوش سنتی، نقشینه، پوستر دارا و سارا، کلاه منقش به پرچم جمهوری اسلامی ایران، تقویم رومیزی دو زبانه، مداد رنگی، خط کش و... نیز به بازدیدکنندگان از غرفه‌های کانون اهدا شد.
به گفته‌ی مخلصی علاوه بر استقبال مخاطبان، در عین حال مقامات دو کشور نیز از نمایشگاه و کارگاه‌های کانون بازدید کردند که بازدید استاندار آیوتایا، رئییس دانشگاه تربیت معلم ایالت آیوتایا، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند، شهردار قم، رییس جهاد دانشگاهی دانشگاه قم و مدیرکل جمعیت هلال احمر استان، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان، حجت الاسلام فلاح از جامعه المصطفی العالمیه‌، مدیر حوزه علمیه جامعه المصطفی تایلند و جمعی از هنرمندان و دانشجویان و اساتید دانشگاه و طلاب علوم دینی تایلند از آن جمله بود.
مدیر کل کانون استان قم همچنین گفت که در این هفته فرهنگی شاهد حضور خبرنگار شبکه تایلند در غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مصاحبه با مربی و اعضای شرکت کننده در کارگاه( نقاشی ) بودیم.
همچنین در اختتامیه هفته فرهنگی نیز هدایایی به رسم یادبود توسط شهرداری قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، جمعیت هلال احمر، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استاندار آیوتایا اهدا شد.
کانون علاوه بر بخش کارگاهی در بخش نمایشگاهی نیز مجموعه‌ای از جدیدترین تولیدات و محصولات فرهنگی خود را ارایه کرده بود.