کد خبر: 219610
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
آفتاب موسیقی یزد در کویت درخشید

کنسرت موسیقی سنتی "آفتاب" کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در جشنواره ملی کودک و نوجوان کویت اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تصنیف‌های "دیدم صنمی"بهترین سرآغاز"در میخانه" و"تو کجایی" با صدای مصطفی محسنزاده و چند ترانه‌ی کودکانه با صدای همایون خیری عضو کانون استان یزد خاطره‌ای به یاد ماندنی را در کویت رقم زد.
این در حالی است که میهمانان این کنسرت، سفرای کشورهای ایران، چین و بنین و دکتر سهلالعجمی معاون دبیرکل شورای فرهنگ، هنر و ادب کویت، جمعی از شخصیتهای دانشگاهی فرهنگی جامعه نخبگان، کارکنان سفارت ایران در کویت وعباس خامهیار رایزن فرهنگی ایران در کویت بودند.
بر اساس این گزارش در بخشی از این مراسم عباس خامهیار رایزن فرهنگی ایران در کویت ضمن خیرمقدم، برگزاری اینگونه برنامهها را موجب تحکیم و وحدت بیشتر ملتها دانست.
در بخش دیگری از این مراسم پرویز ابراهیمی مدیرکل کانون استان همدان و سرپرست گروهاعزامی کانون درجمع خانواده‌ها و کودکان ایرانی مقیم کویت به ارایه گزارشی از فعالیتهای کانون پرداخت.
کنسرت "آفتاب" کانون استان یزد در تالار فرهنگی عبدالعزیز کویت برگزار شد.
در این جشنواره دو گروه از کانون استان‌های یزد و همدان حضور داشتند.
جشنواره ملی کودک و نوجوان کویت از 8 تیر در کشور کویت آغاز شده است و روز 12 تیر به کار خود پایان می‌دهد.
 
دیدار میهمانان کانون با مدیرکل فرهنگی شورای ملی فرهنگ و هنر کویت
مدیرکل کانون استان همدان همچنین در این سفر به همراه رایزن فرهنگی ایران در کویت و مدیرکل امور فرهنگی ایرانیان در خارج از کشور دیداری با سهلالعجمی مدیرکل فرهنگی شورای ملی فرهنگ و هنر کشور کویت داشت.
در این نشست عباسخامهیار رایزن فرهنگی ایران در کویت ضمن تشکر از دعوت هنرمندان کانون به کشور کویت خاطرنشان کرد کشور ایران آمادگی دارد در زمینه فرهنگی با کشور کویت همکاری داشته باشد.
ابراهیمی در این دیدار ضمن معرفی فعالیتهای کانون به تبادل تجربه و رایزنی در مورد مسایل فرهنگی ایران و کویت پرداخت.
مدیرکل کانون استان همدان گفت کانون نزدیک به نیم قرن سابقه کار با کودکان و نوجوانان را دارد و هدف اصلی آن شناسایی استعدادها، شکوفایی و پرورش فکری این گروه سنی است.
ابراهیمی ادامه داد: کانون همچنین محصولات فرهنگی و هنری همچون کتاب، سرگرمی و بازیهای فکری و... را برای کودکان و نوجوانان تولید میکند و با توجه به زبان مشترک کودکان در جهان، فرصتی است که بتوانیم در این زمینه همکاریهایی را داشته باشیم. وی در پایان از جاذبههای فرهنگی هنری استان‌های همدان و یزد یاد کرد.
سهلالعجمی ضمن ابراز خرسندی از اجرای موسیقی آفتاب یزد و برپایی کارگاه‌های نقاشی و سفال گری در کویت، آمادگی خود را برای استفاده از تجربه‌های کانون پرورش فکری اعلام کرد و افزود کار برای کودکان ویژگیهای خاص خودش را دارد و کارفرهنگی زیربنای همه فعالیت‌‌ها به خصوص درحوزه کودک است.
بازدید مدیرکل کانون استان همدان از مجتمع ایرانیان با دارا بودن 2600 دانشآموز از برنامههای دیگر این سفربود.
 
آشنایی کودکان کویتی با کارگاه‌های هنری کانون
مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌ همدان نیز کارگاه‌های سفال‌گری و نقاشی برای کودکان کویتی برگزار کردند.
این کارگاه‌ها در کنار نمایشگاهی از آثار منتشر شده از تولیدات کانون شامل کتاب‌های برگزیده، جدیدترین کتاب‌های عربی، کتاب‌های الکترونیک، کتاب فیلم و کتاب‌های دو زبانه، عروسک ملی سارا و مجموعه سرگرمی‌های سازنده کانون برپا شد.
مربیان کانون همچنین در چند مهد کودک کشور کویت به برگزاری کارگاه‌های نقاشی و سفال‌گری پرداختند.
دکتر عباس خامه‌یار رایزن فرهنگی ایران در کشور کویت در مراسم استقبال از گروه اعزامی کانون ضمن خیرمقدم و تقدیر از همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با این رایزنی اظهار امیدواری کرد که با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری این‌چنینی چهره فرهنگی ایران در جهان شناسانده می‌شود.
وی در جلسه‌ای که با مربیان و اعضای کانون داشت به تشریح موقعیت فرهنگی، هنری و مذهبی کشور کویت در منطقه و دلیل برگزاری این برنامه در این کشور پرداخت.
بر همین اساس دکتر مراد عنادی مدیرکل فرهنگی ایرانیان خارج از کشور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین گفت رایزنی فرهنگی ایران در کویت از جمله فعالان امور فرهنگی در خارج از کشور است و در عین حال به بیان تاریخچه‌ای از فعالیت‌های موثر این رایزنی در کویت اشاره کرد.
جشنواره ملی کودک و نوجوان کشور کویت میزبان هنرمندان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های یزد و همدان از 8 تا 12 تیر بود.