آشنایی با دو نرم‌افزار کتاب‌خوانی کانون در جشنواره کتاب کودک

دو نرم‌افزار کتاب و کتاب‌خوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان در غرفه معاونت فرهنگی کانون معرفی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کنون، زهرا اطهری کارشناس مسوول معاونت فرهنگی در مورد این غرفه گفت: در نرم‌افزار بانک اطلاعات کتاب‌شناسی کانون حدود 17365 جلد کتاب ثبت شده است.
اطهری توضیح داد: کتاب‌های انتشار شده در کانون و همچنین کتاب‌هایی که در کمیته بررسی کتاب کانون مورد تأیید قرار گرفته است از جمله کتاب‌هایی است که در این نرم‌افزار به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه این نرم‌افزار مجوز ورود کتاب به مراکز کانون محسوب می‌شود، افزود: تمامی کتاب‌ها ابتدا در بانک کتاب‌شناسی کانون ثبت و سپس در فهرست کتاب‌های مراکز فرهنگی هنری کانون قرار می‌گیرد.
اطهری خاطرنشان کرد در نرم‌افزار دیگری به نشانی kanoonebook.net کاربر می‌تواند با وارد کردن شناسه و رمز عبور اطلاعات لازم را در مورد کتاب‌های پر مخاطب در مراکز کانون دریافت کند.
وی ادامه داد در این نرم‌افزار امکان جستجو بر اساس عنوان، نام ناشر، گروه سنی، شماره و کد و ... وجود دارد.
کارشناس مسوول معاون فرهنگی کانون تأکید کرد: این نرم‌افزار در جشنواره کتاب کودک و نوجوان نیز کاربرد فراوانی دارد چرا که ناشران از این طریق، اطلاعاتی در مورد کتاب‌هایی که مورد استقبال قرار گرفته است از سراسر کشور به دست می‌آورند.
وی توضیح داد معاونت فرهنگی کانون در صدد طراحی نرم‌افزار جدیدی به صورت آنلاین است تا اطلاعات نرم‌افزار موجود به آن انتقال داده شود و در دسترس قرار گیرد.
اطهری اضافه کرد در غرفه معاونت فرهنگی کانون 106 جلد کتاب، جزوه و پژوهش‌ که در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی جمع‌آوری شده است به مخاطبان معرفی می‌شود.
کارشناس مسوول معاون فرهنگی کانون همچنین تصریح کرد در این بخش، نشریات تخصصی، کتاب کار و تجارب خلاق مربیان مراکز کانون، پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
شانزدهمین جشنواره کتاب روز 18 تیر هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با اهدای جوایز به برگزیدگان پایان می‌یابد.