کتاب‌خوانی و دیدن تصاویر هنری کودکان را به تصویرگری علاقه‌مند می‌کند

سحر حق‌گو تصویرگر و کارشناس گرافیک کتاب‌های کودک یکی از راه‌های گرایش کودکان و نوجوانان به تصویرگری را کتاب‌خوانی و مشاهده تصویرهای هنری عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، میهمان روز 16 تیر غرفه تصویرگری شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان گفت: برای شناخت علاقه‌مندی کودکان و نوجوانان ابتدا از آن‌ها ‌می‌خواهیم تا از آرزوها و یا شخصیت‌های جذاب و مورد علاقه خود حرف بزنند و در ادامه اگر تمایل دارند در مورد آن نقاشی بکشند.
حق‌گو یادآور شد برای شروع بهتر است کودکان را در انتخاب ابزار برای نقاشی یا تصویرسازی آزاد بگذاریم و از هرگونه جهت دادن به آن‌ها پرهیز کنیم چرا که اگر بخواهیم به آن‌ها تحمیل کنیم تا آن‌چه مورد نظر ماست صورت بگیرد از بروز استعدادها و خلاقیت آن‌ها جلوگیری می‌کنیم.
این تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان ادامه داد: بهترین شیوه این است که کودک را آزادانه رها کنیم تا خودش در مورد شروع نقاشی و انتخاب ابزار آن تصمیم بگیرد و ما در کنار او در مواردی که نیاز داشت راهنمایی‌های لازم را داشته باشیم.
غرفه آموزش تصویرگری برای کودکان و نوجوانان هم‌زمان با شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان تا 18 تیر هر روز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با دعوت از هنرمندان این عرصه برای حضور پذیرای علاقه‌مندان برای استفاده و بحث و گفت‌وگو با آن‌ها است.