نام کتاب‌های کانون در میان آثار برگزیده ششمین فهرست لاک‌پشت پرنده

سه عنوان و یک مجموعه از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ششمین فهرست لاک پشت پرنده راه یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «لاک‌پشت پرنده» نام فهرست برگزیده کتاب‌های کودک و نوجوان است که فصل‌نامه پژوهش‌نامه ادبیات کودک و نوجوان و فروشگاه مرکزی شهر کتاب آن را هر 3 ماه یک بار منتشر می ‌کنند.
بر این اساس ششمین فهرست لاک‌پشت پرنده به معرفی کتاب‌های برگزیده تابستان 91 اختصاص داشت که در میان آن‌ها نام کتاب‌های «دنیا چقدر بزرگ است؟» نوشته‌ی بریتا تکنت راپ با ترجمه مرضیه طلوع اصل، «چگونه می‌توان بال شکسته‌ای را درمان کرد؟» نوشته‌ی باب گراهام با ترجمه‌ی بهمن رستم‌آبادی، «پی‌تی‌کو پی‌تی‌کو» نوشته‌ی فرهاد حسن‌زاده و  مجموعه «چگونه روی می‌دهد؟» نوشته‌ی لیندا تاگلیا فرو، مایک گراف و ملیسا استوارتبا ترجمه‌ی مجید عمیق، حسین بکایی، محمود سالک و محمود امانی تهرانی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌چشم می‌خورد.
این کتاب‌ها موفق به دریافت سه لاک‌پشت پرنده شدند.
جشن امضای این آثار نیز روز 24 تیر با حضور نویسندگان و دست‌اندرکاران نشر کتاب کودک و نوجوان در فروشگاه مرکزی شهر کتاب تهران برگزار شد.
 به گفته‌ی مسوولان برگزاری این جشن قرار است فهرست لاک‌پشت پرنده هر ماه یک‌بار منتشر شود.
بر اساس این گزارش داوری این دوره از فهرست لاک پشت پرنده را معصومه انصاریان، محمود برآبادی، شکوه حاجی نصرالله، شیوا حریری، شادی خوشکار، حسین شیخ الاسلامی، علی اصغر سیدآبادی، حدیث لزر غلامی، مریم محمدخانی، گیسو فغفوری، مسعود ملکیاری و ربابه میرغیاثی برعهده داشتند.
این گروه پس از بررسی کتاب‌های هر فصل، تعدادی از کتاب‌های برگزیده و مناسب را که شایسته معرفی به خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان است، در فهرست «لاک‌پشت پرنده» قرار می‌دهند.
این کتاب‌ها در دوره‌های قبل در رده‌های عالی، خوب و کتاب‌های راه‌یافته تقسیم‌بندی می‌شد اما از فهرست پنجم به بعد، رتبه‌بندی کتاب‌ها بر اساس تعداد لاک‌پشت‌ها شکل می‌گیرد.
بر این اساس آثاری که از 3 تا 6 لاک‌پشت امتیاز دریافت می‌کنند به‌ویژه کتاب‌های دارای 6 لاک‌پشت به عنوان بهترین کتاب‌های فصل به حساب معرفی می‌شوند.