کد خبر: 221518
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
" کبوتر سفید کنار آینه"‌ی جشنواره فیلم نانسی نشست

فیلم "کبوتر سفید کنار آینه" در دومین حضور بین‌الملل خود به همراه پنج فیلم منتخب از کشورهای آلمان، هلند و فرانسه در بخش مسابقه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم نانسی به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فیلم "کبوتر سفید کنار آینه" به کارگردانی "مریم خلیل‌زاده" در سال 1391 توسط امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده است.
جشنواره بین‌المللی فیلم "نانسی" (Aye Aye Film Festival) فرانسه یکی از معتبرترین جشنواره‌های سینمایی دنیا در زمینه فیلم‌های بلند، مستند و پویانمایی (انیمیشن) است که از سال 1995 تأسیس و نوزدهمین دوره آن از 8 تا 16 شهریور 1392 در "نانسی" (یکی از شهرهای شمال شرق فرانسه) در حال برگزاری است.
بر اساس این گزارش امسال در حدود 1700 فیلم در بخش مسابقه ثبت‌نام کرده‌اند که در این میان فیلم پویانمایی "کبوتر سفید کنار آینه" از تولیدات کانون که پیش از این نیز در جشنواره سیلوهت فرانسه حضور پیدا کرده بود به همراه پنج فیلم منتخب دیگر روز 15 شهریور در بخش "مسابقه فیلم‌های کوتاه" به نمایش گذاشته می‌شود.
مریم خلیل‌زاده پیش از این نیز فیلم‌هایی مانند "چیزی مثلِ"، "عکس"، "زنی زیر یخ‌ها آواز می‌خواند" و "مثل یک پروانه روی قاب" را نیز کارگردانی کرده که از این میان فیلم‌های ‌"زنی زیر یخ‌ها آواز می‌خواند" و "عکس" هر یک به ترتیب پنج و چهار جایزه جشنواره‌های مختلف را به خود اختصاص داده‌اند.
کبوتر سفید کنار آینه بر اساس کتابی به همین نام نوشته احمدرضا احمدی تولید شده است.