انتخاب رمان «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» برای دریافت دیپلم افتخار  IBBY

کتاب «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» به عنوان اثر برگزیده از ایران برای دریافت دیپلم افتخار 2014 به دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان معرفی شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، این رمان نوشته‌ی جمشید خانیان از سوی کمیته جوایز شورای کتاب کودک ایران انتخاب و به عنوان اثر برگزیده برای دریافت دیپلم افتخار 2014 به دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) معرفی شده است.
دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) هر دو سال یک بار فهرست افتخار خود را  متشکل از آثار برجسته و برگزیده و تازه منتشر شده‌ ارایه می‌کند.
این فهرست به منظور تجلیل از نویسندگان، تصویرگران و مترجمان کشورهای عضو (IBBY) ارایه می‌شود و گزینش آثار، توسط شعبه‌های ملی دفتر صورت می‌گیرد به نحوی که از شعبه‌های ملی دعوت می‌شود تا کتاب‌هایی از کشور خود را - که برای انتشار به سایر زبان‌ها قابل توصیه است – به‌همراه ویژگی‌های آن، جهت معرفی در فهرست انتخاب کنند.
موفقیت کتاب «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» در واقع اولین موفقیت بین‌المللی این کتاب به حساب می‌آید هرچند که این اثر در سطح ملی به موفقیت‌های بسیاری دست یافته است.
قرار گرفتن در فهرست "عالی" جایزه لاک‌پشت پرنده و در نهایت کسب نشان طلایی این مسابقه در سال 91، تقدیر از این کتاب در مراسم سالگرد شورای کتاب کودک در همان سال و قرار گرفتن نام این رمان در میان چهار رمان نامزد جایزه شهید غنی پور در سال 90 از جمله‌ی این موفقیت‌هاست.
کتاب «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» از جمله آثاری است که در قالب طرح رمان نوجوان امروز توسط کانون منتشر شده است.