کد خبر: 223537
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
پرواز 6 کتاب کانون با  هفتمین لاک‌پشت پرنده

در هفتمین فهرست لاک پشت پرنده شامل کتاب‌های برگزیده پاییز 1391 نام 6 عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چشم می‌خورد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آثار برگزیده این فهرست اکنون از سوی داوران این جایزه‌ی ادبی معرفی شده و قرار است در برنامه‌ای ویژه نیز کتاب‌های نوجوان برگزیده این فهرست معرفی شود.
در این میان دو کتاب «دلقک» نوشته‌ی هدا حدادی از مجموعه رمان نوجوان امروز و «سرگذشت غم‌انگیز فاستوس» نوشته‌ی سعید روح‌افزا از مجموعه کتاب‌های رویش 3 هر دو از آثار کانون پرورش فکری در بخش نوجوان در میان آثار حایز 4 لاک پشت پرنده قرار گرفت.
چهار کتاب دیگر کانون نیز شامل «خودم را می‌بینم» نوشته‌ی ویکی کاب با ترجمه شهلا انتظاریان در بخش کودک و «الاکلنگ کودکی، ماشین هاچی کوچی» نوشته محمد رمضانی، «یک جعبه پیتزا برای ذوزنقه کباب شده» نوشته‌ی جمشید خانیان و «وقتی مژی گم شد» نوشته‌ی حمیدرضا شاه‌آبادی هر سه در بخش نوجوان و از مجموعه رمان نوجوان امروز، 3 لاک پشت پرنده دریافت کردند.
در همین حال ویژه برنامه‌ی جشن امضای لاک پشت پرنده روز 29 مهر 1392 به کتاب‌های حوزه نوجوان اختصاص دارد و در آن تعدادی از نویسندگان و مترجمانی که کتاب‌های‌شان در این حوزه نوجوان دسته‌بندی شده و موفق به کسب 4 و 5 لاک‌پشت پرنده شده‌اند، حضور می‌یابند تا ضمن معرفی و روخوانی آثارشان برای مخاطبان، کتاب‌های خود را نیز برای علاقه‌مندان امضا کنند.
بر اساس گزارش منتشر شده در پایگاه رسمی شهر کتاب در پاییز سال 1391، به گواهی آمارهای خانه کتاب ایران، 2014 عنوان کتاب کودک و نوجوان منتشر شد که 709 عنوان از آن‌ها چاپ اول و 1305 عنوان چاپ مجدد بودند.
بر همین اساس فهرست هفتم لاک‌پشت پرنده که از سوی داوران و کارشناسان ادبیات کودک و نوجوان انتخاب شده، به کتاب‌های برگزیده فصل پاییز 1391 پرداخته و انتخاب‌های خود را برای معرفی به خانواده‌ها، مربیان، معلمان و کودکان و نوجوانان منتشر کرده است.
در ویژه‌برنامه معرفی این آثار که ساعت 17 روز دوشنبه 29 مهر در فروشگاه مرکزی شهر کتاب تهران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از خیابان استاد مطهری برگزار می‌شود، محمد قصاع، نسرین وکیلی، شهلا انتظاریان، مهرداد تویسرکانی، رضی هیرمندی، پروین علی‌پور، پروین جلوه‌نژاد، هدا حدادی، محمود بهفروزی، سعید روح‌افزا و روزبه گیلاسیان، نویسندگان و مترجمانی هستند که بخشی از کتاب‌های برگزیده خود را خواهند خواند و دقایقی را با مخاطبان گفت‌وگو خواهند کرد.
داوری این دوره از فهرست لاک‌پشت پرنده را نیز معصومه انصاریان، محمود برآبادی، عذرا جوزدانی، شکوه حاجی‌نصرالله، شادی خوشکار، شیوا حریری، حسین شیخ‌الاسلامی، علی‌اصغر سیدآبادی، حدیث لزرغلامی، مریم محمدخانی، مسعود ملک‌یاری، گیسو فغفوری و مهدی یوسفی بر عهده داشته‌اند.