اهدای 50 جلد کتاب رمان نوجوان امروز به کتاب‌خانه‌ی دبیرستان ارشاد خوسف

طی مراسمی با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوسف، بیش از 50 جلد کتاب رمان نوجوان امروز به کتاب‌خانه‌ی دبیرستان ارشاد شهرستان خوسف اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکر ی کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، تجهیز کتاب‌خانه دبیرستان ارشاد خوسف به "50 جلد کتاب رمان نوجوان امروز" و "مجموعه دانستنی‌های اسلامی برای نوجوان" از جمله برنامه‌های آغازین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی بود که به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، تشویق و ایجاد انگیزه‌ در مطالعه صورت گرفت.
عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی، با حضور در جمع گروهی از نوجوانان این دبیرستان ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: امیدواریم کودکان و نوجوانان امروز با مطالعه‌ی کتاب‌های عاشورایی شناخت و معرفت به امام حسین(ع) را کسب کرده و سوگواران و عزاداران اهل معرفت باشند.
مدیر کل کانون، کتاب، کتاب‌خانه و کتاب‌خوان را سه عنصر مهم در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی دانست و خاطر نشان کرد: کتاب‌خوان مهمترین عنصر است که اگر او نباشد وجود کتاب‌خانه و کتاب معنایی نخواهد داشت.
صمدی در عین حال گفت: متأسفانه امروزه در جامعه کتاب‌خانه ها در مناطقی ساخته شده‌اند که در معرض دید قرار ندارند و در نقطه‌ی مقابل می‌بینیم ، مکان‌هایی اقتصادی اطراف میدان‌ها و خیابان‌های مشهور قرار دارد و این یک ضعف بزرگ فرهنگی است که امیدواریم در آینده ی نزدیک شاهد تغییر نگرش‌ها باشیم و ساختمان کتاب‌خانه‌ی هر محله در بهترین نقطه قرار گیرد.
مدیر کل کانون با یک توصیه به نوجوانان دبیرستان ارشاد سخنانش را ادامه داد و گفت: در سخنان ائمه بزرگوار و مقام معظم رهبری مسئله کتاب و کتاب‌خوان بسیار سفارش شده است و تشویق نوجوانان به مطالعه کتاب خود یک امر به معروف است که می‌تواند در سطح جامعه به زیبایی به مرحله‌ی اجرا در آید.
در همین حال سید محسن محمد‌پور مدیرآموزش و پرورش شهرستان خوسف، ضمن قدردانی از همراهی و توجه کانون به امر کتاب و کتاب‌خوانی گفت: اهدای کتاب به کتاب‌خانه هزار جلدی دبیرستان خوسف سرآغازی برای ایجاد انگیزه‌ها در زمینه مطالعه‌ی کتاب خواهد بود .
محمد‌پور اظهار امیدواری کرد دانش آموزان این دبیرستان به گونه‌ای کتاب بخوانند که شرایط برای معرفی کتاب‌خوان‌ترین دانش‌آموزان فراهم شود.
وی تأکید کرد: زمانی مطالعه‌ی یک کتاب ارزشمند خواهد بود که نوجوانان با مطالعه یک کتاب، توانایی انتخاب مسیر صحیح را در زندگی پیدا کنند.
زهرا نصرالهی مدیر دبیرستان ارشاد نیز در بخش دیگر از این دیدار گفت: در حال حاضر کتاب‌خانه دبیرستان ارشاد بیش از یک هزار جلد کتاب دارد و تمامی 102 دانش آموز این دبیرستان، عضو کتاب‌خانه هستند، در حالی‌که بسیاری این دانش آموزان در کتاب‌خانه عمومی دکتر شکوهی این شهر عضو هستند.
در همین حال زهرا بهار شاهی دانش‌آموز پایه سوم این دبیرستان، به عنوان مسوول کتاب‌خانه توضیحاتی پیرامون شرایط فعلی کتاب‌خانه، عضویت و امانت کتاب ارایه کرد.
در پایان مدیر کل کانون خراسان جنوبی در جمع دبیران دبیرستان ارشاد خوسف یاد‌آور شد: تشویق کودکان و نوجوانان امروز به روحیه پرسش‌گری و شناخت فکری منجر به مطالعه‌ی کتاب می‌شود که استمرار آن سبب می‌شود، این عزیزان در مسیر مطالعه کتاب قرار گیرند.
صمدی تصریح کرد، برگزاری جلسات نقد کتاب یک حرکت ارزشمند فرهنگی است که نوجوانان را با شاعران، نویسندگان و محتوای یک داستان بیشتر آشنا می‌کند.
تجهیز کتاب‌خانه "دبیرستان ارشاد خوسف به 50 جلد رمان نوجوان امروز " همان وعده‌ای است که مدیر کل کانون خراسان جنوبی به دانش آموزان دبیرستان ارشاد در هفته‌ی ملی کودک داده بود و با همراهی سید محسن محمد پور مدیر آموزش و پرورش خوسف وتنی چند از کارشناسان آموزش و پرورش و عذرا شهریاری کارشناس فرهنگی کانون صبح 26 آبان 92 صورت گرفت.