وزیر آموزش‌و پرورش: آینده‌سازان کشور به کانون نیازمندند

وزیر آموزش و پرورش گفت: آینده‌سازان کشور به شدت به برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیازمندند و نظام آموزشی کشور خود را موظف به حمایت از کانون می‌داند.

وی در سخنان خود که بارها مورد تشویق کارکنان کانون قرار گرفت ابتدا رییس جمهوری را پیام‌آور امید، اعتدال و تدبیر عنوان و از این که در جمع کارکنان کانون حضور یافته است، اظهار خوشحالی کرد.
فانی در مراسم معرفی علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل جدید کانون، با بیان این‌که کانون نهادی دارای فعالیت‌های زیر بنایی و مبنایی است و مورد توجه بزرگان کشور و مقام معظم رهبری قرار دارد افزود: کانون می‌تواند جریان فکری و توانمندی‌های دانش‌آموزان ایرانی را هدایت کند.
وی از آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی یاد کرد که آینده‌سازان کشور را تربیت می‌کند و اظهار داشت: آینده‌سازان ایران به فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون به شدت نیازمندند چرا که در کانون روش‌های مستقیم تعلیم و تربیت به شیوه‌های غیر مستقیم تبدیل می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر تربیت را به معنای ایجاد رفتار مطلوب و پایدار در متربّی تعریف کنیم آن‌گاه به نقش آثار فرهنگی، هنری کانون بیشتر پی‌می‌بریم.
دکتر فانی به تأثیر فعالیت‌ها و تولیداتی مانند فیلم، انیمیشین، کتاب و کتاب‌خوانی، تئاتر اشاره کرد و با تقدیر از فیلم بچه‌های آسمان یادآور شد که این اثر، روی خود من بسیار تأثیرگذار بود و بی‌تردید روی دانش‌آموزان نیز تاثیر زیادی بر جای گذاشته است.
وی به دغدغه‌های بزرگان کشور و نقدهای آنان به نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: بسیاری از صاحب‌نظران این عرصه به نظام تعلیم و تربیت خرده می‌گیرند که چرا نظام آموزشی بر محفوظات و کتاب‌های درسی متکی است؟ به نظر من کانون می‌تواند این کمبودهای نظام آموزشی را بر طرف کند و به همین دلیل برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تجربه‌ی همکاری‌های مشترک کانون و وزارت آموزش و پرورش  در سال‌های گذشته و موفقیت آن گفت: به اعتقاد من نهادی به نام کانون یک فرصت برای نظام تعلیم و تربیت است و باید مورد حمایت قرار بگیرد.
فانی به دیدار قبلی مسوولان وقت کانون با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری و پیشنهاد ایشان مبنی بر ایجاد هسته فکری در کانون نیز اشاره کرد و از محسن چینی‌فروشان مشاور فرهنگی خود خواست که این هسته را با حضور متفکران و صاحب‌نظران و اهالی تعلیم و تربیت در کانون تشکیل دهد.
به اعتقاد وی خروجی این هسته‌ی فکری به تکمیل فعالیت‌های کانون و وزارت آموزش و پرورش یاری خواهند رساند.
وی کانون را متعلق به آموزش و پرورش و آموزش و پرورش را متعلق به کانون دانست و تأکید کرد که کانون باید به پاتوقی برای اهالی فرهنگ ادبیات و هنر کشور تبدیل شود. و مدیرعامل جدید باید درهای کانون را به روی اهالی فرهنگ باز کند آن‌گاه شاهد غنابخشی به برنامه‌های کانون خواهیم بود.
وزیر آموزش و پرورش در این بخش به کارکنان کانون در سراسر کشور اطمینان داد که فعالیت‌های کانون با قدرت و قوت و ادامه خواهد یافت.
دکتر فانی در پایان با قدردانی از فعالیت‌های 4 سال گذشته سیدصادق رضایی مدیرعامل سابق کانون و اعضای هیات مدیره سابق گفت که سیاست وزارت آموزش و پرورش استفاده از تجربیات مدیران گذشته در ادوار مختلف پس از انقلاب است.
در این آیین حکم انتصاب علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل جدید کانون و متن لوح قدردانی از سیدصادق رضایی مدیرعامل سابق توسط وزیر آموزش و پرورش به آنان اعطا شد.
اعضای جدید هیات مدیره و جمع زیادی از کارکنان کانون صبح روز 12 آذر 1392 در این آیین که در سالن سینما تئاتر کانون برگزار شد، حضور داشتند.
سخنرانی مدیران عامل جدید و سابق کانون بخشی از زمان این آیین را به خود اختصاص داد.
علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل جدید کانون متولد سال 1339 در تهران در کارنامه‌ی کاری‌اش در وزارت آموزش و پرورش سوابقی مانند مدیرکلی دفتر انتشارات کمک آموزشی و مدیر مسوولی نشریات رشد، ریاست اتحادیه انجمن‌های اسلامی، عضویت در شورای مرکزی این اتحادیه، مدیر کلی روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در زمان تصدی محمدعلی نجفی، سمت مشاور وزیر آموزش و پرورش و فعالیت در سمت رابط وزیر آمورش و پرورش با سازمان صدا و سیما و عنوان مشاور فرهنگی رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی این وزارت را ثبت کرده است.
در این میان مهدی ارگانی ریاست هیات مدیره را بر عهده گرفته است و علیرضا حاجیان‌زاده (به عنوان مدیرعامل) و محمدرضا سنگری، حجت‌الاسلام محمد جواد حاج علی‌اکبری و خانم طیب زاده دیگر اعضای هیات مدیره جدید را تشکیل می‌دهند.