کد خبر: 226310
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
«سازه‌ها»ی کانون از جشنواره کتاب رشد جایزه گرفت

کتاب کاردستی «سازه‌ها»نوشته نوید اصلانی موفق به دریافت لوح افتخار و عنوان کتاب‌آموزشی تقدیری در بخش «کار و فن‌آوری» از دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیات داوران این دوره از جشنواره با توجه به نقش اساسی «کار و فن‌آوری» در توسعه و پیشرفت جامعه و نیاز جدی دانش‌آموزان به کتاب‌های استاندارد کمک درسی و کمک آموزشی از میان آثار منتشر شده کتاب «سازه‌ها» از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به عنوان «کتاب ‌تقدیری» معرفی کردند.
کتاب «سازه‌ها» روش‌های ساخت سازه‌ی چرخ و فلک، ساخت میز کوچک، سازه‌ی بدن انسان، اجزای سازه‌ها یعنی کابل‌ها و طناب‌ها، جادوی شکلِ مثلث که در استحکام بخشیدن به وسایل گوناگون استفاده می‌شود و نیز ساخت انواع اسباب‌بازی دست‌ساز را به مخاطبان آموزش می‌دهد.
 در مراسم پایانی دهمین جشنواره کتاب‌های کمک آموزشی رشد حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی طی سخنانی از کتاب به عنوان کالایی با ارزش و قابل احترام یاد کرد و گفت: حتی افرادی هم که کمتر کتاب می‌خوانند با قرار دادن کتاب در قفسه کتاب‌خانه‌های شخصی خود به دنبال منزلت جویی هستند.
وی تجلیل و حمایت از صاحبان فکر و اندیشه را با اهمیت و ضروری دانست و افزود: میان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به عنوان متولی تولید محتوای درسی و ناشران کتاب‌های آموزشی، جدایی و انفصالی وجود ندارد و همه برای یک هدف حرکت می‌کنند بر همین اساس تولید یک کتاب آموزشی خوب توسط یک ناشر خصوصی  به معنای رقابت نیست بلکه مساعدتی است که قابل تقدیر و تحسین است.
محمدیان تصریح کرد: همه فعالان این حوزه باید تلاش کنند کتاب‌هایی منتشر شود که حامل فرهنگ غنی ایرانی اسلامی باشد و در کتاب‌خانه‌ها آن‌قدر ورق بخورد که مربیان و کتاب‌داران با نگاه کودکان متوجه خواسته آن‌ها شده و کتاب مورد نیازش را به او بدهند.
دهمین جشنواره کتاب‌های کمک آموزشی رشد با حضور مسوولان آموزش و پرورش، ناشران، نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها