یک انیماتور: کانون فعالیت فیلم‌سازی را در مراکز خود گسترش دهد

انیماتور و مدرس پویانمایی از مسوولان کانون خواست شرایطی فراهم کنند تا فعالیت فیلم‌سازی در مراکز فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با جدیت و استمرار بیشتر ادامه پیدا کند.

به گزارش اداره ‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی خرمیان مدرس کارگاه‌آموزش متحرک‌سازی آسان در قزوین گفت: با توجه به این‌که فعالیت ساخت فیلم‌ پویانمایی زمان‌بر و دارای پیچیدگی‌های زیادی است اگر مربیان و کارشناسانی که در این کارگاها آموزش‌ دیده‌اند شرایط لازم برای ادامه کار را نداشته باشند به زودی آموخته‌هایشان به فراموشی سپرده خواهد شد.
کارگردان فیلم «عبدو و دریای سبز» در مورد سرفصل‌های آموزش داده شده در این کارگاه یادآور شد: به دلیل محدودیت زمان مجبور شدیم مباحثی که دست کم در یک هفته باید تدریس می‌شد را طی 2 روز آموزش دهیم که خوشبختانه با علاقه و انگیزه‌ای که کارشناسان و مربیان کانون از خود نشان دادند تا حدود زیادی به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کردیم.
خرمیان افزود: با توجه به این‌که آموزش پویانمایی(انیمیشن) بسیار زمان‌بر و خسته کننده است تلاش کردیم آموزش‌های نظری را در لابه‌لای کار عملی مطرح کنیم تا بیشتر به جنبه‌های خلاقانه و جذاب در ساخت فیلم پویانمایی توجه شود.
مدرس کارگاه متحرک‌سازی آسان تصریح کرد: در این کارگاه تلاش کردیم شیوه‌هایی آموزش آسان فیلم‌سازی به کودکان و نوجوان را برای مربیان و کارشناسان ارایه کنیم.
کارگردان فیلم پویانمایی «کیمیاگر» در ادامه، برگزاری جشنواره فیلم کودکان برای کودکان را موجب ایجاد انگیزه زیادی برای کودکان و نوجوانان و کیفی‌تر شدن آثار عنوان کرد و در ادامه خواستار برنامه‌ریزی مناسبی از سوی مسوولان کانون برای گسترش و حضور علاقه‌مندان بیشتر به هنر فیلم‌سازی شد.
خرمیان با اشاره به این‌که جشنواره تنها در سطح آثار تولیدی اعضای مراکز کانون برگزار شده اظهار امیدواری کرد در آینده تدابیری اندیشیده شود تا کودکان و نوجوانانی که به هر دلیل امکان حضور در مراکز کانون را ندارند و در خارج از این مراکز فعالیت می‌کنند نیز بتوانند آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.
وی خاطر نشان کرد:  با توجه به این‌که از نظر کمی تولید پویانمایی در میان نوجوانان بسیار افزایش پیدا کرده و این آثار آماتور نمی‌توانند در جشنواره‌های حرفه‌ای رقابت کنند امیدواریم مسوولان کانون زمینه‌ای فراهم کنند تا این آثار بیرونی نیز فضایی برای ارایه پیدا کنند تا موجب ایجاد انگیزه بیشتر در آن‌ها شود.
مهدی خرمیان از انیماتورهای برجسته کشور است که تاکنون انیمیشن‌های زیادی را برای شبکه‌های تلویزیونی تولید کرده و طی روز‌های 29 و30 بهمن 1392 کار تدریس کارگاه متحرک‌سازی آسان به مربیان و کارشناسان هنری کانون را عهده‌دار بود.