دیدار مدیرعامل کانون با رییس اجرایی حزب‌الله و سفیر ایران در لبنان

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جریان سفر خود به بیروت با رییس شورای اجرایی حزب‌الله و سفیر ایران ملاقات کرد و راه‌کارهای گسترش همکاری‌های فرهنگی کانون با موسسه کشافه‌المهدی لبنان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در یکی از این دیدارها رییس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان پیشنهاد کرد اندیشمندان ایرانی و لبنانی مشکلات و مسایل آموزشی و تربیت کودکان و نوجوانان را با یک دیگر به بحث و تبادل نظر بگذارند و برای آن راه حل پیدا کنند.
سیدهاشم صفی‌الدین روحانی لبنانی در دیدار با علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون در بیروت بر اهمیت توجه به مسایل کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: ایران کشور پهناوری است و تجربه‌ی شیعه به ویژه در کشور شما تجربه بزرگی است در عین حال مشکلات این قشر سنی هم بسیار زیاد است به همین دلیل باید مسوولیت‌پذیر باشیم و فکر نکنیم به تنهایی می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم.
این مقام مسوول مقاومت اسلامی لبنان گسترش و ترویج گونه‌های جدیدی از الحاد به ویژه در فضای اینترنت و تغییر سبک و روش زندگی را از مهم‌ترین این مشکلات برشمرد و افزود: با طراحی برنامه‌های فکری، فرهنگی و تطبیقی و گسترش امر به معروف و نهی از منکر می توانیم بسیاری از این مشکلات را حل کنیم نسل جدید یعنی آینده و تمامی آینده.
وی به مشترکات فرهنگی و مذهبی بین ایران و لبنان اشاره کرد و گفت: بین دو کشور رابطه‌ی عمیق مذهبی و عاطفی برقرار است و همه‌ تحت لوای ولایت فقیه از یک چشمه و منبع بهره‌مند می‌شویم و همه‌ی ما می‌دانیم که مقام معظم رهبری هم بر پرورش فکر کودکان و نوجوانان تاکید دارند.
شیخ صفی‌الدین همکاری‌های مشترک کانون و موسسه کشافه‌الامام‌المهدی(عج) را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت این همکاری‌ها می‌تواند با امضای تفاهم‌نامه‌ی جدید ادامه پیدا کند.
علیرضا حاجیان‌زاده در این دیدار با بیان این که برای ارتباط با لبنان اهمیت ویژه‌ای قایل است خاطرنشان کرد این همکاری‌های مشترک باعث ارتقای دو طرف می‌شود و ما در این زمینه تجربیات خود را در اختیار موسسه کشافه قرار می‌دهیم و از تلاش‌ها و ابتکارات این مجموعه هم استفاده می‌کنیم.
در این دیدار شیخ نزیه فیاض رییس موسسه کشافه‌المهدی لبنان، مهدی باقری معاون تولید و محسن حموله مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون حضور داشتند.
تفاهم‌نامه‌ی جدید کانون و موسسه‌ی کشافه‌الامام المهدی(عج) در 5 بند و با رویکردی جدید در نبطیه به امضای مدیرعامل کانون و رییس موسسه کشافه رسید.
این تفاهم‌نامه بیشتر بر همکاری‌های محتوایی، تولید مشترک و رفت‌و‌آمدها و اردوهای هدف‌مند و آموزشی تاکید دارد.
در همین حال مدیرعامل کانون در جریان سفر به لبنان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت حاضر شد و با محمد فتحعلی سفیر ایران در این کشور دیدار کرد.
سفیر ایران در این دیدار با بیان این‌که آماده است به گسترش همکاری‌های کانون و موسسه‌ کشافه‌الامام المهدی(عج) لبنان کمک کند افزود: من گزارشی از این دیدار را در اختیار وزیر خارجه قرار خواهم داد.
وی نقش حزب‌الله لبنان را در تحولات بین‌المللی بسیار مهم ارزیابی و تاکید کرد حزب‌الله امروز به عنوان یک ستون و خیمه از کیان جهان اسلام دفاع می‌کند.
فتحعلی افزود: من از دیرباز با کانون آشنا هستم و به اعتقاد من کانون می‌تواند تجربیات خود را در یک نگاه وسیع فرامرزی و در چهارچوب نگاه حضرت امام (ره) در این زمینه به دیگر کشورها منتقل کند.
سفیر ایران همچنین خاطرنشان کرد برای رفع مشکلات مالی باید سازمان‌ها و نهادهای دیگر ظرفیت‌های خود را در اختیار کانون قرار دهند تا از این ظرفیت‌ها در جهان اسلام و جهان عرب استفاده کنیم.
در این دیدار علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون نیز تاکید کرد که همکاری با موسسه‌کشافه الامام المهدی لبنان الگوی خوبی از همکاری‌های بین‌المللی کانون است که برخی از کشورهای جهان مانند عراق و افغانستان نیز را به پی‌ریزی چنین همکاری‌هایی با کانون ترغیب کرده است.
وی اضافه کرد ورود به عرصه‌ی این همکاری‌ها از سوی کانون دارای پشتوانه اعتقادی است اما باید در نظر بگیریم که کانون برای گسترش این همکاری‌ها دارای محدودیت‌هایی است و نیاز به پشتوانه‌های مالی دارد.