فرهنگ مهربانی و برادری را جایگزین فرهنگ سلطه طلبی کنیم

رییس اتحادیه بین‌المللی جوانان و نوجوانان ضد اشغال‌گری در بازدید از کانون بر ترویج فرهنگ دوستی و برادری به جای فرهنگ سلطه‌طلبی و جنگ‌ستیزی تاکید کرد.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دکتر حسین رویوران در بازدیدی که از کانون به عمل آورد با بیان این مطلب گفت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر کشورهای اسلامی با آن روبه‌رو است وجود فرهنگ زیاده‌خواهی و سلطه‌طلبی از سوی برخی قدرت‌ها است که موجب ناامنی و جنایات در منطقه شده است.
 وی که به همراه 32 نفر از اعضای اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغال‌گری از 15 کشور جهان به منظور تعامل و همکاری بیشتر با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری تهران حضور داشت افزود: وجه مشترک کانون و اتحادیه مخاطبان این دو مجموعه است که امیدواریم این سرآغازی برای همکاری‌های بیشتر در آینده باشد.
رویوران هم‌چنین یادآور شد: اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغال‌گری از سال‌های گذشته ارتباط‌های خوبی با کانون در زمینه ارایه فعالیت‌های فرهنگی در کشورهای حوزه مقاومت داشته‌است که منجر به نتایج خوبی از قبیل بهره‌مندی این کشورها از شیوه‌های تربیتی کانون، آموزش نیروی انسانی و راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار برای کودکان و نوجوانان شده است.
وی تصریح کرد: اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغال‌گری از 5 سال پیش با عضویت 30 کشور  با هدف انتقال فرهنگ صلح، دوستی و برادری فعالیت خود را زیر نظر جمعیت دفاع از مردم فلسطین آغاز کرد که این سومین اردوی بین‌المللی اتحادیه است و افرادی که امروز در این‌جا حضور دارند اعضایی هستند که در حال حاضر مشغول تحصیل در دانشگاه‌های ایران هستند.
رییس اتحادیه بین‌المللی جوانان و نوجوانان ضد اشغال‌گری در پایان اظهار امیدواری کرد با ترویج فرهنگ صلح و نوع دوستی بر اساس آموزه‌های دینی بتوانیم ناامنی وجنایت‌ها را که زاییده سلطه‌طلبی و جنگ‌‌ستیزی است را از میان برداریم.
در این برنامه هم‌چنین دکتر محمدعلی شامانی مشاور عالی مدیرعامل کانون ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان در سخنانی گفت:اگر انسان‌ها یاد بگیرند همان‌طور که پیامبر بزرگ اسلام برای ترویج دین با مهربانی و صمیمیت با مردم رفتار می‌کرد عمل کنیم کمتر دست به اسلحه خواهیم برد.
 وی افزود اگر انسان‌ها باور عمیق داشته باشند از هیچ‌کس و هیچ‌چیز هراس نخواهند داشت بر همین اساس باید تلاش کنیم باورهای خود را تقویت و پیش از هر سخنی با عمل و رفتارمان خود را معرفی کنیم.
شامانی در ادامه با بیان این‌که برای از میان برداشتن مشکلات همه ما نیازمند گفت‌و‌گو با زبان صلح هستیم اضافه کرد: جهان از آن کسانی است که با دانایی و آگاهی راه را برای مردم هموار می‌کنند پس باید تلاش کنیم با خواندن و نوشتن  افکار خود را ارتقا بخشیم و با حرکت در مسیر دانایی از دین و عقاید خود حرف بزنیم.
وی هم‌چنین در مورد کانون و تاثیر فعالیت‌های آن بر مخاطبان خاطرنشان کرد من از کودکی عضو کانون بودم و از مربیان آموختم با کتاب مهربان باشم و تا امروز هرگز از کتاب‌خوانی فاصله نگرفته‌ام و حتی اولین کتاب خودم را نیز در نوجوانی نوشتم و این حاصل عمل و رفتار مربیانی است که در دوران کودکی به من آموختند تا جور دیگری به جهان نگاه کنم.
مشاور عالی مدیرعامل در پایان اعلام کرد مجموعه فرهنگی‌هنری کانون برای ترویج فرهنگ صلح، دوستی و برادری از هیچ گونه کمک و همکاری با اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغال‌گری دریغ نخواهد کرد.
در پایان این نشست محمود مروج مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های صورت گرفته در مراکز فرهنگی‌هنری در سال‌های اخیر در زمینه حمایت از کودکان و مردم فلسطین ارایه کرد.
بازدید از کارگاه‌های هنری و مرکز فرهنگی‌هنری شماره 43 کانون استان تهران با حضور علی گنج‌کریمی مشاور مدیرعامل و مدیرکل کانون استان تهران بخش پایانی برنامه‌های اعضای اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغال‌گری در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری بود.