«آی ابراهیم» غلامرضا امامی به چاپ نهم رسید

«آی ابراهیم» به نویسندگی غلامرضا امامی و تصویرگری بهرام خائف به همراه 17 عنوان کتاب دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجدید چاپ شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب که در سال 1360 برای گروه سنی «د» (12 تا 14 سال) منتشر شده بود، اکنون در نهمین مرحله چاپ شمارگان آن به 273هزار نسخه رسید.
همچنین کتاب دیگری به انتخاب و ترجمه غلامرضا امامی با عنوان «حقیقت بلندتر از آسمان» از سخنان امام جعفر صادق(ع) و نقش و تذهیب علی‌اکبر صادقی برای چهارمین بار تجدید چاپ شد و شمارگان آن به 53هزار نسخه رسید.
بر اساس این گزارش، کتاب «چیستان‌های علمی» به نویسندگی رز وایلر، ترجمه کتایون صدرنیا و تصویرگری تالیوالدیس استوبیس به مرحله چاپ دوازدهم رسید و تاکنون 182هزار نسخه از آن برای گروه سنی «ج» منتشر شده است.
بر همین اساس، کتاب «نقش‌سازی با کاغذهای رنگی» با طراحی ماسامی هانامورا و ترجمه فرزانه فرید معیر برای هشتمین بار به زیر چاپ رفت و تاکنون 108هزار نسخه از این کتاب برای گروه سنی «ه» منتشر شده است و شمارگان کتاب «کمی با هم بخندیم» ترجمه جمال‌الدین اکرمی نیز در هفتمین مرحله‌ی انتشار،  به 85هزار نسخه رسید.
همچنین، کتاب «چهارده قصه آسمانی» به نویسندگی نورا حق‌پرست و تصویرگری غلامعلی مکتبی برای ششمین بار با شمارگان 80هزار نسخه برای گروه سنی «ب، ج» منتشر شد و کتاب «روباه کوچولو» نوشته ایرینا کورشونف، ترجمه منوچهر صادق خانجانی و تصویرگری راینهادر میخل برای پنجمین بار چاپ شد و شمارگان آن از 71هزار نسخه گذشت.
در عین حال، کتاب «آی قصه، قصه، قصه 7» به کوشش و تصویرگری زهره پریرخ برای پنجمین دفعه با شمارگان 50هزار، «احجام هندسی بسازیم(2)» با عکاسی محسن حاج‌منوچهری برای چهارمین بار با شمارگان 47هزار نسخه، «برگزیده شعرهای سنایی» زیر نظر شورای شعر کانون برای پنجمین دفعه با 45هزار نسخه و «چی مثل چی» از مجموعه (دوباره نگاه کن) به نویسندگی و تصویرگری علی خدایی برای سومین بار با شمارگان 40هزار نسخه از جمله کتاب‌هایی است که به تازگی تجدید چاپ شده است.
همچنین کتاب‌های «خوشمزه‌ترین کلوچه» به نویسندگی و تصویرگری اریک کارل و ترجمه‌ی آزاد افسانه شعبان‌نژاد برای چهارمین بار با شمارگان 36هزار، «جادو در شهر بازی» (از مجموعه ماجراهای استاد «م») نوشته مهدی میرکیایی و تصویرگری فرهاد جمشیدی برای چهارمین بار با شمارگان 29هزار، مجموعه طنز «قند و نمک» نوشته احمد عربلو و تصویرگری هاله پارسازادگان برای سومین بار با شمارگان 23هزار نسخه و «آقا رنگی و گربه ناقلا یا این جوری بود که اون جوری شد» به نویسندگی فرهاد حسن‌زاده و تصویرگری علی خدایی برای سومین دفعه با شمارگان 21هزار نسخه منتشر شد.
در عین حال کتاب «شاه‌ها و تاج‌ها» (از مجموعه روزها و یادها) نوشته حسین بکایی برای دومین بار با شمارگان 13هزار نسخه، «دفترهای ادبی 3» (دختر عمو، پسر عمو) گزیده‌ای از آثار داستانی طنز اعضای مراکز آفرینش‌های ادبی کانون برای سومین بار با شمارگان 11هزار نسخه و کتاب نمایش‌نامه «بند انگشتی» نوشته سهیلا احمدی‌فر برای دومین دفعه با 8هزار نسخه تجدید چاپ شد.