نقش مسوولان فروش کانون در توسعه‌ی فرهنگ کتاب‌خوانی

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون گفت: مسوولان فروش محصولات فرهنگی در کانون سهم به‌سزایی در توسعه فرهنگ و هنر و کتاب و کتاب‌خوانی به‌ویژه در میان قشر کودک و نوجوان برعهده دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فریدون واحدی در چهارمین گردهمایی سراسری مسوولان فروش کانون سراسر کشور ضمن قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران حوزه فروش محصولات کانون، نگاه فرهنگی را محور و جهت‌ اصلی همه حوزه‌های برنامه‌ریزی و اجرایی یک دستگاه فرهنگی برشمرد و تاکید کرد که مسوولان فروش می‌توانند با کمک به توسعه‌ی فعالیت‌های فرهنگی،‌ در حفظ و حراست از این مسوولیت خطیر کوشا باشند.
وی در این گردهم‌آیی که روزهای 16 و 17 دی‌ با حضور مدیر و معاون مدیریت بازرگانی و مسوولان و کارشناسان و تمامی مسوولان فروش کانون سراسر کشور در استان مازندران برگزار شد، در عین حال پاسخ مناسب به دغدغه‌های فرهنگی و توسعه فرهنگ مطالعه و بازگشت هزینه تولید در چرخه اقتصادی کانون را از دیگر وظایف مسوولان این حوزه دانست.
واحدی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه نشر فرهنگ مطالعه و ترویج کتاب‌خوانی و عرضه‌ی گسترده‌ی تولیدات کانون و نیز توجه ویژه مدیرعامل کانون به تصحیح فرایندها و ارایه‌ی محصولات کانون در سراسر کشور، دقت، سرعت و به‌روزرسانی فعالیت‌های بازرگانی را مطالبه‌ای جدی از سوی مسوولان و مخاطبان عنوان کرد.
وی مسوولان فروش را نمایندگان فرهنگی تولیدات کانون خواند و اظهار امیدواری کرد که با نوآوری و ابتکار عمل، افکارسنجی و نظرسنجی از مخاطبان، برگزاری مسابقات فرهنگی و تعامل افزونتر با سازمان‌های دولتی از جمله مدارس آموزش و پرورش سراسر کشور و ارتباط موثر با بخش‌های غیردولتی، زمینه‌ی عرضه‌ی محصولات و تولیدات کانون در جای جای میهن اسلامی به‌ویژه مناطق کمتر توسعه یافته فراهم شود.
 معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در ادامه با اشاره به شمارگان فعلی تولیدات و محصولات و عدم هماهنگی آن با تعداد مخاطبان کودک و نوجوان و لزوم بسترسازی مناسب برای پوشش حداکثری بهره‌مندان از تولیدات کانون، خواستار ارتقاء کمی و کیفی محصولات و تلاش برای دست‌یابی به جایگاه مطلوب این دستگاه مهم فرهنگی در کشور شد.
وی تصریح کرد: اگر ارزش‌مندترین محصولات فرهنگی و هنری را تولید کنیم اما در عرضه‌ی آن به مخاطبان دچار رکود شویم در واقع در انجام رسالت واقعی خود دچار خدشه شده‌ایم.
واحدی در پایان ارتقاء ساختار مدیریت بازرگانی با تقویت نقش نظارتی، بالابردن جایگاه شغلی و توانمندسازی نیروی انسانی در زمینه علمی، تخصصی و مشتری مداری ، توسعه فروشگاه‌های کانون، به‌ویژه راه‌اندازی فروشگاه‌های سیار روستایی، و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی را از راهبردها و سیاست‌های اصلی و نشانه‌های ایجاد تحول در چشمنداز و نننننتحولی این حوزه در سال آتی عنوان کرد.
تشریح برنامه‌ها و راه‌بردهای سال جاری در حوزه بازرگانی، تبیین فرایند عملیاتی و استانداردسازی عملکرد و تلاش و در جهت رشد و توسعه کمی و کیفی محصولات کانون و ایجاد فضای رقابت هدف‌مند و سازنده از جمله اهداف برگزاری چهارمین گردهمایی سراسری مسوولان فروش کانون سراسر کشور بود.
بر اساس این گزارش در ادامه‌ی مراسم رضا کامیاب مدیر بازرگانی کانون با مغتنم شمردن نگاه مثبت مدیرعامل و معاون توسعه و مدیریت منابع به عملکرد بازرگانی، اظهار داشت بسترهای لازم جهت عملکرد بهینه و رشد توسعه و تولید محصولات هموار شده است و جهت‌گیری فعالیت‌ها بایستی به سمتی هدایت شود تا اهداف مدنظر را ترسیم و فراهم کنیم.
وی افزود: این حوزه باید با نگاهی تحول‌گرا به نمایندگان فروش به‌عنوان سرمایه‌های اصلی بازرگانی و نیروهایی ارزشمند، توجه بیشتری به آنان معطوف دارد و نادیده گرفتن نیروهای متخصص، هزینه سنگینی را برای مجموعه در بر خواهد داشت.
کامیاب در ادامه تاکید کرد: برای تربیت و آموزش نیروی انسانی مناسب، بایستی هزینه و زمان زیادی را صرف کنیم و این گردهمایی با هدف تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بهتر و استفاده از نظرات کارشناسان و مسوولان و کارشناسان حاضر به‌دنبال ایجاد شرایط مطلوب‌تر به منظور توسعه و عرضه هر چه بیشتر محصولات کانون است.
در این گردهمایی که به‌مدت دو روز به طول انجامید، هریک از نمایندگان فروش استان‌های کشور به تشریح عملکرد خود در استان‌ها پرداخته و مسایل و مشکلات موجود در بخش فروش محصولات را با حضور کارشناسان بازرگانی مورد نقد و بررسی قرار دادند.
همچنین در این مراسم از برخی استان‌های فعال و برتر این حوزه تقدیر به‌عمل آمد.