یک هفته معرفی کتاب و نمایش فیلم و تئاتر برای بچه‌ها

هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان درحالی برگزار می‌شود که در بخش نمایشگاهی آن، به مدت یک هفته برنامه‌ی معرفی کتاب، نمایش فیلم و تئاتر و برپایی غرفه‌ی‌ اختصاصی برای نمایش آثار کودک و نوجوان با محوریت انقلاب اسلامی برپا خواهد بود.

علی خاکبازان مسوول بخش نمایشگاه کتاب هفدهمین جشنواره‌‌ی کتاب کودک و نوجوان، در گفت‌وگو با اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، از برپایی غرفه‌ی‌ اختصاصی برای نمایش آثار کودک و نوجوان با محوریت انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: 40ناشری که در این نمایشگاه حضور دارند، می‌توانند همه‌ی کتاب‌هایی را که طی 33سال گذشته با محوریت انقلاب اسلامی منتشر کرده‌اند، در معرض دید عموم قرار دهند.
وی ادامه داد: هیچ محدودیت زمانی برای عرضه‌ی این کتاب‌ها در این بخش وجود ندارد و هر کتابی که طی سال‌های گذشته در این حوزه توسط ناشران کودک و نوجوان به بازار آمده باشد، به نمایش گذاشته می‌شود.
خاکبازان همچنین از اجرای نمایشی با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی در حاشیه این دوره از جشنواره کتاب کودک و نوجوان خبر دارد و افزود: متن این نمایش بر اساس یکی از کتاب‌های منتشر شده توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نوشته شده و در دو نوبت صبح و بعدازظهر در حاشیه نمایشگاه روی صحنه می‌رود. موضوع اصلی این نمایش کوتاه بیست دقیقه‌ای، کتاب و کتاب‌خوانی است.
این نمایشگاه در حاشیه‌ی جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان و هم‌زمان با ایام دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی، از 18 تا 24 بهمن‌ماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب پذیرای خانواده‌ها و دانش‌آموزان است.
بر همین اساس، در تمام روزهای برگزاری این نمایشگاه و جشنواره، تولیدات سینمایی کانون از جمله فیلم کوتاه، انیمیشن و... نیز در سالن آسمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای بازدیدکنندگان جشنواره به اجرا درمی‌آید.
مسوول بخش نمایشگاه کتاب هفدهمین جشنواره‌ی‌ کتاب کودک و نوجوان همچنین از برپایی کارگاه‌های آموزشی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه خبر داد و گفت: علاوه بر این‌که کودکان حاضر در نمایشگاه می‌توانند در غرفه‌ی نقاشی حضور پیدا کنند، امکان استفاده‌شان از کارگاه‌های جنبی که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کانون برپا شده نیز فراهم شده است و همه‌ی بازدیدکنندگان از نمایشگاه جشنواره‌ کتاب کودک و نوجوان می‌توانند از این کارگاه‌ها نیز دیدن کنند.
به گفته‌ی خاکبازان، در روزهای 19 و 21 بهمن ماه نیز دو نشست تخصصی ویژه‌ی دست‌اندرکاران ادبیات کودک و نوجوان هم برگزار می‌شود.
خاکبازان با تاکید بر ارایه‌ی تخفیف‌های 10 تا 15 درصدی برای بازدیدکنندگان نمایشگاه، افزود: با توجه به این‌که بخشی از بازدیدکنندگان نمایشگاه به‌ویژه در نوبت صبح، دانش‌آموزان هستند، راهنماهایی برای این گروه‌ها در نظر گرفته‌ایم تا تداخلی در جریان بازدید پیش نیاید و همه‌ی کسانی که در نمایشگاه حاضر هستند به‌راحتی بتوانند از غرفه‌ها و بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید کنند.
وی در خصوص ناشران حاضر در نمایشگاه هفدهمین جشنواره‌ کتاب کودک و نوجوان نیز توضیح داد: بیش از 40 ناشر از جمله ناشران مطرح کودک و نوجوان کشور در این نمایشگاه حاضر هستند و بر اساس تعداد کتاب‌هایی که برای دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بودند، غرفه‌هایی با متراژ 6 تا 55 متر در اختیارشان قرار گرفته است. عمده این ناشران تهرانی هستند، اما ناشرانی از قم، تبریز، اصفهان و... نیز در نمایشگاه حضور دارند.
هفدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان هم زمان با دهه فجر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هر روز از ساعت 9 صبح تا 17 آماده‌ی پذیرایی از علاقه‌مندان در خیابان حجاب تهران است.