نمایش منتخب تصویرسازی‌های برگزیده‌ی 3 دهه در موزه‌ی کودک

منتخبی از تصاویر اصلی کتاب‌های برگزیده‌ی شانزده ‌دوره‌ی جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان در موزه‌ی کودک مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون به نمایش درمی‌آید.

زهرا بهرامی، سرپرست موزه‌ی کودک در گفت‌وگو با اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با اعلام این خبر گفت: هم‌زمان با سی و ششمین سال‌گرد پیروزی انقلاب اسلامی و برپایی هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان، منتخبی از آثار برگزیده‌ی شانزده دوره‌ی گذشته‌ی این جشنواره را انتخاب کرده‌ایم و تصویرسازی‌های اصلی این آثار در قالب شانزده بخش، به تفکیک هر دوره، به نمایش درمی‌آید.
هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان از 18 تا 24 بهمن‌ماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران، در قالب نمایشگاه یک‌هفته‌ای کتاب و سمینارهای تخصصی و نشست‌های عمومی، هم‌چنین اعلام جوایز کتاب‌های برتر سال گذشته برگزار می‌شود.
سرپرست موزه‌ی کودک کانون با اشاره به حضور خانواده‌ها و کارشناسان و نویسندگان در این نمایشگاه، گفت که از این فرصت استفاده می‌کنیم تا تصویرسازی‌های بیش از 200 کتاب برگزیده‌ی چنددهه‌ی گذشته را در زمینه‌های موضوعی مختلف از جمله شعر، داستان و تصویرسازی و سرگرمی، در معرض دید عموم قرار دهیم.
این کتاب‌ها، از میان مجموعه‌ی برگزیده‌ی شانزده‌ دوره‌ی جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان انتخاب شده‌اند، و ناشر آن‌ها کانون و تصویرگران‌شان نیز از بزرگ‌ترین اساتید تصویرسازی تا هنرمندان جوان کشور را دربر می‌گیرد.
در حاشیه‌ی هفدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان، بیش از 40 ناشر خصوصی با برپایی غرفه‌های بزرگ، آخرین کتاب‌های خود را برای بچه‌ها و خانواده‌ها عرضه می‌کنند.
در این نمایشگاه، هم‌چنین برنامه‌هایی چون نمایش فیلم، برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی، نمایش، تئاتر عروسکی و کارگاه‌های هنری برای کودکان و نوجوانان نیز پیش‌‌بینی شده است.