هدف کانون تشویق کودکان به مطالعه با شیوه‌های جدید

هفدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان و نمایشگاه تخصصی آن درحالی کار را آغاز کرد که مدیران کانون از خرید و توزیع کتاب‌های برگزیده خبر دادند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل  کانون، این جشنواره‌ی تخصصی کتاب کودک و نوجوان، صبح روز شنبه 18 بهمن با حضور مدیرعامل کانون، معاونان و جمعی از نویسندگان این عرصه با افتتاح غرفه‌های 47 ناشر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری خیابان حجاب کار خود را به طور رسمی آغاز کرد.
در این مراسم مهدی باقری معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و رییس جشنواره و علی خاکبازان مدیر نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان در سخنانی جداگانه برنامه‌ها و اهداف جشنواره را برشمردند.
رییس هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان در توضیح اهداف این جشنواره گفت: پیش از هر چیز ضروری است اشاره کنم که نمایشگاه کتاب کانون با کیفیت بالاتری برگزار شده است  و حضور مدیرعامل و اهداف این مدیریت و معاون‌شان تحت پوشش قرار گرفتن تمام کودکان بوده است .
وی با اشاره به سابقه‌ی هفده‌ساله‌ی این جشنواره و تاثیرگذاری آن در سال‌های گذشته گفت:  خرسندم اعلام کنم امسال کارهای خلاقانه زیادی برای برپایی این رویداد صورت گرفته است. به‌طور مثال در این نمایشگاه از دوازده عنوان کتاب "خط بریل" رونمایی خواهد شد، هم‌چنین ده عنوان کتاب الکترونیکی به پنج زبان نیز در اختیار مخاطبان کانون قرار خواهد گرفت.
باقری در ادامه‌ی سخنان خود اشاره کرد: سعی شده است برنامه‌های جانبی زیادی با موضوع کتاب کودک و نوجوان و با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی برگزار شود. در این نمایشگاه به نمایش فیلم‌هایی از تولیدات کانون با موضوع کتاب خواهیم پرداخت و گروه تئاتر کانون نیز یک تئاتر را طی دو نوبت در روز اجرا می‌کند.
باقری به نمایندگی از سایر مدیران و مشاوران کانون، هدف فعلی این سازمان را "آینده‌پژوهی" اعلام کرد و گفت: در صددیم تا لذت مطالعه و فن خواندن را با شیوه‌های مدرن همراه کنیم و این نمایشگاه با تنوع در برنامه‌هایش قصد دارد تمام کودکان ایران را با هر ویژگی پوشش دهد.
در بخش دیگر این مراسم، علی خاکبازان مدیر بخش نمایشگاه جشنواره نیز ضمن اشاره به کیفیت‌بخشی به این دوره از جشنواره به حضور ناشران فعال این حوزه در نمایشگاه اشاره کرد. او گفت: امسال در جشنواره‌ی کتاب 47 ناشر حضور دارند و در نمایشگاه تلاش کردیم با در اختیار گذاشتن غرفه‌های رایگان، جریان جدیدی را در بالا بردن سطح مطالعه‌ی کودکان ایجاد کنیم.
او به شیوه‌ی اختصاص این غرفه‌های رایگان اشاره داشت و گفت: هر انتشارات بنا بر تعداد تولیدات خود، غرفه‌ای را در اختیار گرفته‌اند.
برگزیدگان کتاب کودک و نوجوان در سال 1392، طی مراسمی در روز 20 بهمن، در ده رشته معرفی و از پدیدآورندگان برتر تقدیر می‌شود. امسال در حاشیه‌ی این جشنواره، نمایشگاهی به مدت یک‌ هفته برپاست که علاوه بر عرضه‌ی آثار 47 ناشر، کارگاه‌های هنری نقاشی و قصه‌گویی نیز برای کودکان برگزار می‌شود.