اهدای "مداد پرنده" و جوایز جشنواره کتاب کودک و نوجوان

برترین‌ کتاب‌های کودک و نوجوان سال گذشته در 9 رشته‌ی اصلی عناوین بهترین کتاب‌های ‌سال هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان را روز دوشنبه 20 بهمن دریافت می‌کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، طی مراسمی با حضور مدیران جشنواره و نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان، از برترین پدیدآورندگان کتاب در زمینه‌های شعر و داستان، ترجمه و علمی‌آموزشی، بازنویسی و نمایش‌نامه، تصویرگری و گرافیک و ... با اهدای نشان "مداد پرنده" و لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر می‌شود.
این مراسم با حضور مدیرعامل کانون، رییس و دبیر جشنواره، و جمعی از نویسندگان و مترجمان کتاب کودک و نوجوان برپا می‌شود.
امسال 1039 کتاب در مجموع به دبیرخانه‌ی این جشنواره رسیده بود که از آن میان، 316 کتاب برای مخاطب نوجوان و 637 کتاب برای کودکان و خردسالان بوده است. این آثار همگی در سال 1392 منتشر شده اند.
افق، بوستان کتاب، شهر قلم، نشر پنجره، امیر کبیر (کتاب‌های شکوفه‌)، محراب قلم، موسسه‌ی پژوهشی کودکان دنیا، شرکت انتشارات فنی ایران و کانون پرورش فکری از جمله ناشرانی هستند که بیش‌ترین آثار را برای داوری در این جشنواره ارسال کرده‌اند.
این دوسالانه‌ی قدیمی کتاب کودک و نوجوان امسال علاوه بر بخش اهدای جوایز کتاب سال، نمایشگاه یک‌هفته‌ای تخصصی کتاب کودک و نوجوان را در سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری خیابان حجاب تهران برپا کرده است. هم‌چنین در روزهای 19 و 21 بهمن نیز دو میزگرد تخصصی درباره‌ی شرایط کنونی و چشم‌انداز آینده‌ی کتاب این حوزه برپا می‌کند.
برترین کتاب‌های سال در حوزه‌ی کودک و نوجوان روز دوشنبه ساعت 3 تا 5 بعدازظهر در سالن غدیر واقع در خیابان حجاب تهران معرفی و از مولفان آن تقدیر می‌شود.