تعویض کتاب‌های قدیمی کودکان با چاپ جدید

کودکان می‌توانند کتاب‌های کهنه ویرایش قدیم انتشارات طلایی را به غرفه‌ی این ناشر تحویل داده و ویرایش جدید آن‌ها را با 40 درصد تخفیف دریافت کنند.

کاظم طلایی، مدیر انتشارات طلایی در حاشیه‌ی برگزاری هفدهمین جشنواره‌ و نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در گفت‌وگو با اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، می‌گوید که بچه‌ها باید به سمت کتاب‌های فیزیکی بروند، چراکه کتاب‌های فیزیکی دارای ویژگی‌های خاصی هستند و آسیب‌های کتاب‌های مجازی را ندارند.
این تصویرگر و ناشر که در نمایشگاه تخصصی یک‌هفته‌ای کتاب کودک و نوجوان حضور دارد،  با بیان این‌که امسال 5 عنوان کتاب جدید در نمایشگاه عرضه کرده، می‌گوید: کتاب «عصر طلایی دایناسورها»، کتاب «پرنده‌های آهنین»، کتاب «فرهنگ ورزش»، مجموعه «قصه‌های خدا" و مجموعه 10 جلدی «چه مهربان است خدا» از جمله کتاب‌هایی است که در نمایشگاه عرضه شده است.
مدیر انتشارات طلایی درباره‌ی آثار مهم عرضه‌شده در این نمایشگاه ادامه می‌دهد: کتاب "عصر طلایی دایناسورها" نوشته‌ی عرفان خسروی و نقاشی حقانی ازجمله کتاب‌هایی است که در نمایشگاه عرضه شده است. این کتاب با استفاده از آخرین ویژگی‌های دیرینه‌شناسی راجع به دایناسورها نوشته شده است. هم‌چنین در این کتاب مطالبی درمورد دایناسورهای ایران وجود دارد.
وی در ادامه درخصوص کتاب "پرنده‌های آهنین" توضیح می‌دهد: کتاب "پرنده‌های آهنین" نوشته‌ی عباس خاراباف درمورد ماشین‌های فضایی و هوایی و کارکرد موتورهای آن و هم‌چنین عملکرد این ماشین‌ها توضیحاتی ارایه می‌دهد. هوافضای ایران از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.
طلایی با اشاره به این‌که کتاب "فرهنگ ورزش" کلیه‌ی ورزش‌ها را معرفی می‌کند، تصریح می‌کند: این کتاب به بیان تاریخچه‌ی ورزش‌ها می‌پردازد. قوانین ورزش‌ها، ابزارشناسی ورزش‌ها، چگونگی ورود این ورزش‌ها به ایران و مشاهیر ایرانی و خارجی ورزش‌ها ازجمله موضوعات این کتاب است.
بر همین اساس، کتاب «فرهنگ ورزش» از فرهنگ‌نامه‌هایی است که کم‌تر به آن پرداخته شده؛ در این کتاب کلیه‌ی فدراسیون‌های جهان معرفی شده است. این اثر نیز در نمایشگاه یک‌هفته‌ای کتاب کودک و نوجوان در خیابان حجاب عرضه شده است.
مدیر انتشارات طلایی که در سابقه‌اش تصویرسازی برای کتاب‌های درسی نیز وجود دارد، درمورد مجموعه‌ی «قصه‌های خدا» هم می‌گوید که این مجموعه در 12 جلد، زندگی‌نامه‌ی پیامبران را برای کودکان 5 تا 9 سال با زبان ساده و جذاب توضیح داده است. نیلوفر برومند تصویرسازی این کتاب را انجام داده و بهروز رضایی متن آن را نوشته است.
طلایی ضمن دعوت از خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای حضور در غرفه‌ی عرضه‌ی کتاب، می‌افزاید: مجموعه‌ی 10 جلدی «چه مهربان است خدا» نوشته‌ی مهری ماهوتی و تصویرگری عاطفه ملکی‌جو است، و هرکدام از این کتاب‌ها شیوه‌ای را برای خداشناسی با الفاظ مناسب و واژگان کودکان معرفی می‌کند.
نمایشگاه تخصصی کتاب، در حاشیه‌ی هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان به مدت یک‌هفته از شنبه تا جمعه‌ همین هفته در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون خیابان حجاب درحال برگزاری است که نشر طلایی به همراه 46 ناشر دیگر در آن حضور دارند. کتاب «تاریخ ایران» برای مخاطبان نوجوان نیز دیگر اثری است که طلایی در این نمایشگاه ارایه کرده است.