افزایش 50 درصدی تولید کتاب‌های الکترونیکی و بریل برای بچه‌ها

معاون تولید کانون از افزایش 50 و 30 درصدی تولید کتاب‌های الکترونیکی و آثاری به خط بریل برای کودکان و نوجوانان نابینا در سال آینده خبر داد.

بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در حاشیه‌ی برگزاری هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان، مهدی باقری معاون تولید گفت: باور امروز کانون این است که باید متناسب با رشد فنی و فن‌آوری  جهانی قدم بردارد و بنابر نیاز روز مخاطب دست به تولید بزند، بنابر این آینده‌‍‍‍پژوهی در راس کارهای ما قرار گرفته است.
او افزود: باید این نگاه تبدیل به جریان فراگیری شود که ما قادر به حفظ و جذب مخاطبان در سال‌های دور نیز باشیم. لذا با توجه به این، همین سیاست است که امروز ده عنوان کتاب الکترونیک و دوازده عنوان کتاب بریل را در اختیار آن‌ها قرار داده‌ایم و برنامه‌ی ما برای سال آینده افزایش این تولیدات است.
او تاکید کرد که در سال بعد تولیدات ما در بخش کتاب الکترونیک 50 درصد افزایش خواهد داشت و در بخش کتاب‌های بریل 20 تا 30 درصد افزایش تولید را شاهد خواهیم بود.
معاونت تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم رونمایی از تازه‌ترین کتاب‌های الکترونیک و بریل، که هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، نوید رونمایی از هفده عنوان کتاب قصه‌های سیمرغ(قصه‌های فولکلور) را نیز هم‌زمان با جشنواره‌ی قصه‌گویی در روزهای پایانی بهمن‌ماه داد.
او گفت: از آن‌جا که این نهاد در زمینه‌های نوآوری و خلاقیت قدم برداشته است و نمونه‌ی آن را در کتاب‌های الکترونیکی تولید شده می‌بینیم، امیدواریم بتوانیم در آینده نیز گام‌های موثرتری را در این زمینه برداریم.
هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان که روز دوشنبه به برگزیدگان خود در 9 رشته‌ی اصلی جوایزی اهدا کرد، نمایشگاهی با حضور 47 ناشر برگزار کرده که از 18 تا جمعه 24 بهمن در خیابان حجاب تهران پذیرای خانواده‌ها و دانش‌آموزان است.
بر همین اساس، در حاشیه‌ی این جشنواره و نمایشگاه بود که جدیدترین تولیدات کانون در حوزه‌ی کتاب‌های بریل و کتاب‌های الکترونیک نیز رونمایی شد.
مجموعه‌ی جدید کتاب‌های بریل شامل بهترین آثار کودک انتشارات کانون در دوسال اخیر هستند. هم‌‌چنین برخی از عنوان‌های کتاب‌های الکترونیک این انتشارات نیز علاوه بر پنج زبانه بودن و امکان آموزش زبان به کودکان، در قالب اپلیکیشن‌های موبایلی هستند.