چه‌کسی از چشم‌انداز آینده‌ی کتاب‌خوانی خبر دارد؟

شرایط کنونی و چشم‌انداز آینده‌ی کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان، موضوعی است که بعدازظهر سه‌شنبه کارشناسان درباره‌ی آن سخن خواهد گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در حاشیه‌‌ی هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان، دو نشست با محوریت بررسی وضعیت فعلی و شرایط و چشم‌انداز آینده‌ی ادبیات و کتاب و کتاب‌خوانی این گروه سنی طراحی شد که دومین میزگرد آن با حضور وحید طوفانی، علی‌اصغر سیدآبادی، فرمهر منجزی، منیر پوراصلانی و بهنوش بساک کاظمی ساعت 3 روز سه‌شنبه 21 بهمن 1393 در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.
کارشناسان این میزگرد، پیش از این نیز پیش‌نشست‌هایی را در کنار یک‌دیگر برگزار کرده و درباره‌ی موضوعات مورد اتفاق سخن گفته‌اند تا در این نشست، هدفمند و در ادامه‌ی هم، بحث‌ها را پیش ببرند.
سیدآبادی، نویسنده و روزنامه‌نگار است و هم‌اکنون نیز به عنوان مدیرکل وزارت ارشاد در حوزه‌ی کتاب‌خوانی فعالیت می‌کند. وحید طوفانی، مدیر کتاب‌خانه‌ی مرجع کانون پرورش فکری است، و فرمهر منجزی مترجم و از اعضای شورای کتاب کودک است که در کنار پوراصلانی، دیگر عضو این شورا به همراه بساک کاظمی، مربی و کارشناس کانون، در این نشست سخن خواهند گفت.
دبیری این نشست‌ها به عهده‌ی حسین بکایی، نویسنده و مترجم است.
این نشست ساعت 3 تا 5 بعدازظهر در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران برپا می‌شود.
هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی از 18 تا 24 بهمن از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر با برپایی نمایشگاه تخصصی کتاب با حضور 47 ناشر و ارایه‌ی تخفیف‌ها و اجرای برنامه‌های هنری و نمایشی، پذیرای خانواده‌ها و دانش‌آموزان است.