خداحافظی با راکون پیر در نمایشگاه کتاب کودک

کتاب "خداحافظ راکون پیر" به عنوان یکی از آثاری که بیشترین امانت‌دهی در کتاب‌خانه‌های کودک را داشته، توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان عرضه شده است.

بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب "خداحافظ راکون پیر" نوشته و تصویرگری کلر ژوبرت نویسنده‌ی فرانسوی است که به زبان فارسی می‌نویسد. این اثر برگزیده‌ی هفدمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان بوده است، درباره‌ی تدبیر و درایت یک راکون است که یک خرگوش آن را الگوی خود کرده و بعد از مرگ راکون، خرگوش جایگزین آن می‌شود.
"آدم کوچولوی گرسنه" و "در جست‌وجوی خدا" نیز از دیگر آثار این نویسنده است.
بر این اساس، از جمله کتاب‌های جدید کانون در نمایشگاه اخیر می‌توان به "دامادی آقا کلاغه" سروده‌ی مریم اسلامی و تصویرگری شیوا کرم زاده، "شب تاریک" سروده‌ی فریدون سراج و تصویرگری شیوا کرم‌زاده و "صدای بال لک لک‌ها" سروده‌ی مریم اسلامی و تصویرگری سحر حقگو اشاره کرد.
کانون امسال هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی چندین مجموعه‌ی شعر تازه برای نوجوانان را نیز در این نمایشگاه عرضه کرده است.
"یک قوری پر از قور" سروده‌ی مریم‌هاشم پور و تصویرگری مانلی منوچهر، "دم گربه‌ها را بکش" سروده‌ی طیبه شامانی و تصویرگری ندا عظیمی و "غازی که نمی‌خواست غاز باشد" ترجمه‌ی نورا حق پرست از دیگر کتاب‌های جدید کانون است که در نمایشگاه کتاب در خیابان حجاب تهران با تخفیف‌های 10 و 20 درصدی عرضه می‌شود.