کتاب‌بازی‌، با زمینه‌های دینی و آموزشی

فعالیت در حوزه‌ی کودک و نوجوان صرفا انتشار کتاب «داستان» نیست و سال‌هاست همه به این نتیجه رسیده‌اند که انتشار کتاب‌های آموزشی و بخش‌های جنبی مثل پازل، بازی‌های فکری، بازی هوش و... می‌تواند در درک بهتر کودکان از مسایل مختلف موثر باشد.

یکی از همکاران انتشارات زائر که در هفدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان شرکت کرده، در خصوص آثار این نشر می‌گوید: ما در این دوره کتاب‌های داستان کودک داریم، پازل داریم و یک مدل بازی فکری که تولید انتشارات خودمان است، به اسم بازی فکری دومینو (جنگا) یا برج شادی. این بازی در دو مدل تهیه شده، یک مدل ساده که ام‌دی‌اف معمولی است و یکی دیگر هم ساخت این بازی با تکه چوب‌های رنگی است.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این ناشر تاکید دارد که در خارج از کشور هم این بازی را به صورت ام دی‌اف‌های رنگی تولید نکرده‌اند و از این نظر، کار تازه‌ای است.
وی در رابطه با موضوع اصلی آثار انتشارات می‌گوید: ما زیر نظر آستان مقدس حضرت معصومه (س) فعالیت می‌کنیم، کتاب‌های ما عموما با تم‌های مذهبی هستند، کتاب‌هایی چون زندگی‌نامه‌ی امامان، مسایل مربوط به نماز و... که در غرفه‌ی امسال عرضه شده است. در قسمت مذهبی هم پازل‌های ما هم همین تم را دارند و با موضوعات آموزشی، مذهبی و بعضی هم دارای موضوعات آزاد و سرگرم‌کننده اند.
این ناشر برای این نمایشگاه حدود سی عنوان کتاب، نزدیک به 9 مدل پازل و 2 نوع بازی فکری عرضه کرده است: انتشارات ما به طور کلی حدود 6 بازی فکری دارد که با مجوز ارشاد هستند و برنامه‌ی تولید 11 بازی فکری جدید را هم داریم که همه‌ی آن‌ها در مرحله‌ی اخذ مجوز هستند و به زودی وارد بازار کودک و نوجوان خواهند شد.
مسوول غرفه‌ی انتشارات زائر در خصوص کیفیت آثار ارایه‌شده می‌گوید که ما سعی کردیم در زمینه‌ی بازی‌ها کیفیت آثارمان را بالا ببریم و در اصل به دنبال پیشرفتیم. چون حوزه‌ی تخصصی ما کار کودک است، سعی داریم که هم در حوزه‌ی کتاب و هم در بخش بازی و سرگرمی فعالیت‌مان را گسترش بدهیم.
نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان در حاشیه‌‌ی هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کانون با حضور 47 ناشر در خیابان حجاب تهران از 18 تا 24 بهمن درحال برگزاری است و همه‌روزه از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر تازه‌ترین کتاب‌ها و محصولات فرهنگی جانبی را با تخفیف‌ به خانواده‌ها و دانش‌آموزان ارایه می‌دهد.