مجموعه ۱۲ جلدی داستان‌های شاهنامه‌ تجدید چاپ شد

مجموعه‌ی داستان‌های شاهنامه‌ با عنوان «نامه‌ی ‌نامور» در ۱۲ جلد، هم‌زمان با آغاز سال جدید از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجدید چاپ شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مجموعه سال گذشته برای نخستین بار در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای علاقه‌مندان داستان‌های حماسی عرضه شد.
«نامه‌ی ‌نامور»، داستان‌های شاهنامه‌ی حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر و حماسه‌سرای قرن چهارم را با نثری ساده و امروزی برای نوجوانان روایت می‌کند.
بر همین اساس، «رستم و سهراب» نوشته جعفر ابراهیمی(شاهد) و تصویرگری کمال طباطبایی، «بیژن و منیژه» و «بازی اهریمن» به نویسندگی سوسن طاقدیس و تصویرگری محرم اسلام‌نژاد و نازنین عباسی، «رستم و اکوان دیو» نوشته افسانه شعبان‌نژاد و تصویرگری سحر حقگو، «داستان فرود» کاری از اسدالله شعبانی و تصویرگری راهله برخورداری و «رستم و اسفندیار» نوشته مرجان فولادوند و تصویرگری پژمان رحیمی‌زاده عنوان‌های شش جلد از کتاب‌های این مجموعه است.
هم‌چنین، «زال وسیمرغ» و «زال و رودابه» به نویسندگی مصطفی رحماندوست و تصویرگری مانلی منوچهری و عاطفه ملکی‌جو، «رویای گردآفرید» نوشته مینو کریم‌زاده و تصویرگری عطیه بزرگ‌سهرابی، «سیاوش» به تصویرگری عطیه مرکزی، «هفت خوان و هفت رزم» به نویسندگی زهره پریرخ و تصویرگری نیلوفر میرمحمدی و «خوان هشتم» نوشته محمود پور وهاب و تصویرگری گلریز گرگانی از دیگر کتاب‌های این مجموعه به شمار می‌رود.
«نامه‌ی ‌نامور» برای گروه سنی «د» (دوره اول متوسطه) توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قطع رحلی و با جلد سخت به چاپ رسیده است.
هر یک از کتاب‌های این مجموعه با قیمت ۷۲۰۰ تا ۹۲۰۰ تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.