رحماندوست و رحیمی‌زاده نامزدهای کانون برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن

مصطفی رحماندوست و پژمان رحیمی‌زاده از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نامزدهای دریافت جایزه آسترید لینگرن در سال 2016 میلادی معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، از ایران کانون، شورای کتاب کودک و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک همه‌ساله نامزدهایی را برای دریافت این جایزه معرفی می‌کنند.
برهمین اساس از سوی کانون مصطفی رحماندوست به عنوان نویسنده و پژمان رحیمی‌زاده به عنوان تصویرگر انتخاب و معرفی شده‌اند در حالی که سال گذشته احمدرضا احمدی در حوزه نویسندگی و علی رضا گلدوزیان در حوزه تصویرگری انتخاب‌های کانون را شامل می‌شدند.
این جایزه بزرگترین جایزه جهانی ادبیات کودک و نوجوان است که از سوی دولت سوئد و به یاد آسترید لیندگرن، نویسنده به‌نام سوئدی و صاحب کتاب‌هایی چون «پی پی جوراب بلند» و «کارلوس روی پشت بام» پایه‌گذاری شده و هدف آن تقویت و بالا بردن کیفیت در ادبیات کودک و نوجوان و ارتقاء حقوق کودکان در جهان است.
بر اساس این گزارش شورای کتاب کودک ایران نیز امسال در حوزه‌ی تصویرگری پژمان رحیمی‌زاده را معرفی کرده اما نامزد حوزه‌ی نویسندگی این شورا هوشنگ مرادی کرمانی است.
در عین حال موسسه‌ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان امسال توران میرهادی را به عنوان نامزد دریافت جایزه معرفی کرده است.
در همین حال هیات‌های معرفی کاندیدا از 94 کشور جهان توسط مرکز این مسابقه انتخاب شده‌اند تا کاندیدای خود را به منظور شرکت در این رقابت بزرگ ادبی کنند.
گفتنی است جایزه‌ی سال 2015 آسترید لیندگرن به «پروژه تحقیقاتی آموزش‌های جایگزین در آفریقای جنوبی» با نام PRAESA تعلق گرفت. این موسسه در سال 1992 در شهر کیپ تاون آفریقای‌جنوبی تاسیس شده است.