راه‌اندازی 15 مرکز فروش محصولات کانون تا پایان امسال در استان فارس

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از راه‌اندازی 15 مرکز جدید عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون در استان فارس تا پایان سال خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین‌الملل کانون، فریدون واحدی که برای شرکت در مراسم گشایش سه مرکز عرضه محصولات کانون به استان فارس سفر کرده بود در شیراز گشایش چنین مراکزی را در شهر علم و ادب و فرهنگ، حرکتی پاینده و ماندگار عنوان کرد.
وی در مراسم افتتاح فروشگاه و نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی کانون در شهرک والفجر شیراز، اظهار داشت: مراکز عرضه محصولات و تولیدات کانون در شیراز با تاکید بر این‌که باید بین مدارس و کانون‌ پرورش فکری ارتباط و تعامل بیشتری به وجود آید، افزود: مخاطب هدف ما در بهره مندی از محصولات فرهنگی کانون علاوه بر کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون، عموم دانش آموزان مدارس هستند و مراکز فروش و عرضه‌ی محصولات کانون باید این قشر را پوشش دهند.
معاون توسعه و مدیریت منابع کانون با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر ورود کتاب‌های کانون به مدارس خاطرنشان کرد تلاش می‌کنیم تا بتوانیم محصولات فرهنگی کانون را بیش از گذشته در مدارس ارایه کنیم.
واحدی با بیان این مطلب که در حال حاضر مراکز عرضه محصولات کانون در کشور فعال‌اند، افزود: برخی از این مراکز به صورت نمایندگی اداره می‌شود و بخشی نیز در مراکز فرهنگی هنری کانون قرار دارد.
معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در همین حال گفت: درآمد حاصل از فروش صرف تولید محصولات فرهنگی و ارایه خدمات فرهنگی کانون به مخاطبان می‌شود.
علیرضا لطیف مدیر کل امورمالی و ذیحسابی کانون، مجتبی دانشور سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل، جعفر عبدی مدیر امور بازرگانی و نصرالله کیانی، رییس آموزش و پرورش ناحیه 1شیراز نیز در این مراسم حضور داشتند.
در این آیین مدیر کل کانون فارس هم یادآوری کرد که توسعه‌ی مراکز فروش و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی در سراسر استان از جمله برنامه‌های کانون است.
مجتبی حق پرست با اشاره به این مطلب که با افتتاح سه مرکز جدید، تعداد مراکز فروش کانون در استان فارس به چهار مرکز می‌رسد، گفت: ما به دنبال این هستیم که در شهرستان‌هایی که ظرفیت مناسبی در این زمینه دارند هم مراکز فرهنگی هنری و هم فروشگاه و نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی دایر کنیم.
مدیر کل کانون فارس افزود: تردیدی نیست با حمایت آموزش و پرورش، حضور فعال و مناسبی در عرصه‌ی فروش محصولات فرهنگی در کل مدارس خواهیم داشت.
رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه‌ی 1 شیراز نیز که در این مراسم حضور داشت، ضمن ابراز خوشحالی گشایش فروشگاه و نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی گفت: ما از وجود تمامی مراکزی که در جهت توسعه و استعدادیابی کودکان و نوجوانان تلاش می‌کنند استقبال می‌کنیم چرا که پیشرفت همه جانبه در گرو توسعه‌ی فرهنگ در خانواده هاست و این توسعه از طریق مخاطبان ما یعنی بچه‌ها صورت می‌پذیرد. نصراله کیانی با ابراز تأسف از پایین بودن سرانه‌ی فضاهای فرهنگی کشور و سرانه‌ی مطالعه به ویژه در استان فارس گفت: کانون و آموزش و پرورش می‌توانند در این زمینه منشا اثر باشند چرا که محصولات کانون متناسب با ذوق و سلیقه‌ی مخاطب ارایه می‌شود و این فرصت خوبی است که با تبلیغ به جذب مخاطب خود بپردازیم.
رییس آموزش و پرورش ناحیه 1 شیراز در ادامه افزود: از حضور کارشناسان کانون در جلسات اولیا و مربیان مدارس استقبال می‌کنیم تا در آن بستر نیز بتوان گام‌های اساسی برداشت.
 
عرضه محصولات کانون در مرودشت
دومین فروشگاهی که در جریان سفر روز سی‌ام شهریور 1394 معاون توسعه و مدیریت منابع کانون از استان فارس به صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت فروشگاه و نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون در شهر تاریخی مرودشت بود.
درهای این فروشگاه البته به تازگی بر روی مردم شهر مرودشت باز شده بود، اما مسوولان کانون در آیینی رسمی نیز آن را افتتاح کردند.
فریدون واحدی در این فروشگاه به پرسش‌ها و درخواست‌های متصدیان فروش این مراکز درباره‌ی ارسال به موقع محصولات و نواقص موجود در این زمینه‌، کیفیت محصولات، و ... پاسخ گفت.
 
افتتاح فروشگاه کانون در فیروزآباد
شهرستان فیروزآباد هم سومین مکانی بود که در آن فروشگاه و نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی کانون به بهره برداری رسید.
در این آیین هم معاون توسعه و مدیریت منابع کانون، مدیر کل کانون فارس، فرماندار فیروزآباد، جمعی از کارکنان کانون و مسوولان محلی حضور داشتند.
در حاشیه‌ی این آیین جلسه‌ای نیز برای ایجاد زمینه‌های مناسب جهت توسعه‌ی فعالیت‌های کانون در سطح شهرستان برگزار شد.
 فرماندار فیروزآباد وعده کرد: در صورتی که هماهنگی های لازم از سوی کانون برای توسعه مراکز و فعالیت‌های آن ارایه شود مسوولان شهری نیز آماده‌ی هر نوع همکاری برای پیشبرد اهداف کانون خواهند بود.