«سارای مهربان» کانون در فهرست کلاغ سفید مونیخ قرار گرفت

کتاب «سارای مهربان» آناهیتا تیموریان از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همراه چهار کتاب دیگر ایرانی در فهرست کلاغ سفید کتاب‌خانه مونیخ آلمان در سال ۲۰۱۵ جای گرفت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رمان «کنسرو غول» مهدی رجبی و کتاب‌های تصویری «احمدآقا» عاطفه ملکی‌جو، «یکشنبه‌های مهتابی» سرور کتبی و«ماست شیرین» افسانه شعبان‌نژاد دیگر کتاب‌های ناشران ایرانی این فهرست است.
بر اساس این خبر، هر سال کارشناسان کتاب‌خانه بین‌المللی کودکان و نوجوانان مونیخ آلمان، کتاب‌های باارزش و تازه منتشر شده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان سراسر جهان را انتخاب می‌کنند.
این کتاب‌ها هر سال هم‌زمان با نمایشگاه کتاب کودک بولونیای ایتالیا در کاتالوگ سالانه کلاغ سفید معرفی و در غرفه کلاغ سفید برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود.
بر همین اساس کتاب «سارای مهربان» آناهیتا تیموریان کتابی است که کانون برای گروه سنی «ب» (سال‌های اول تا سوم دبستان) و با مضمونی اجتماعی منتشر کرده  و تصویرگری آن را نیز آناهیتا تیموریان بر عهده داشته است.
بر اساس این خبر، در سال گذشته نیز کتاب «هفت‌خان و هفت‌رزم» از مجموعه کتاب‌های شاهنامه کانون در کارنما (کاتالوگ) کتاب‌خانه مونیخ آلمان ثبت شد.
 کاتالوگ سال 2015 کلاغ های سفید کتاب خانه مونیخ در روز 23 مهر 94 در نمایشگاه کتاب فرانکفورت با حضور ناشرانی از سراسر جهان رونمایی خواهد شد.