طرح سلامت کارکنان کانون در سراسر کشور اجرا می‌شود

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اجرای «طرح سلامت کارکنان» در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فریدون واحدی در حاشیه بازدید از روند اجرایی طرح سلامت جسمی کارکنان و مربیان کانون در تهران گفت: طرح سلامت جسمی کارکنان به عنوان یکی از اولویت‌های کمیته رفاهی کانون برنامه‌ریزی و اجرا شد.
وی افزود: با توجه به دغدغه‌های مدیرعامل و تاکیدات وی مبنی بر ارتقای رفاه و معیشت کارکنان و توجه بیشتر به رعایت مساوات و عدالت در میان نیروهای انسانی رسمی، قراردادی و پاره‌وقت از آغاز پذیرفتن مسوولیت معاونت توسعه و مدیریت منابع کانون اقدام به تشکیل کمیته رفاهی در این معاونت کردیم.
واحدی یادآور شد: با همین نگاه طرح جامع سلامت کارکنان را در دستور کار قراردادیم تا افراد شاغل در کانون بتوانند به آسانی از برخی خدمات پزشکی بهره‌مند شوند بر همین اساس با استقرار تیم پزشکی در بخش‌های مختلف سازمان، زمینه‌ای را برای استفاده‌ی کارکنان از معاینه‌ها و آزمایش‌های پزشکی فراهم کردیم.
وی اضافه کرد: طرح سلامت جسمی از 26 آبان در تهران آغاز شده و تا 9 آذر در بخش‌های مختلف ستادی، کانون زبان ایران و کانون استان تهران اجرا خواهد شد و پس از آن طی برنامه زمان‌بندی - که از سوی کمیته رفاهی کانون اعلام می‌شود - تیم پزشکی به استان‌های مختلف اعزام خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری این طرح در کانون سراسر کشور اجرا شود.
معاون توسعه و مدیریت منابع کانون هم چنین تشکیل صندوق وام ضروری کارکنان در آینده نزدیک را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام کمیته‌ رفاهی کانون عنوان کرد و افزود: مجوز تشکیل این صندوق از مراجع قانونی دریافت شده و به زودی شیوه‌نامه‌ی اجرایی آن به ادارات‌کل کانون سراسر کشور ارسال می‌شود.
وی با اشاره به شرایط نامناسب برخی مراکز اسکان کانون در استان‌ها نیز گفت: ساماندهی این مراکز برای سفرهای خانوادگی کارکنان و مربیان کانون در سراسر کشور و توسعه و نوسازی مجتمع‌های رفاهی کانون در مشهدمقدس و نشتارود استان مازندران  از دیگر دغدغه‌های این کمیته به منظور ایجاد نشاط سازمانی در کانون است.
واحدی ادامه داد: کمبود منابع مالی در کانون موجب شده موانع بسیاری سر راه مباحث رفاهی کارکنان قرار گیرد اما تلاش می‌کنیم با صرفه‌جویی از محل اعتبار برخی برنامه‌های غیر ضروری، منابع آن را به سمت بخش رفاهی سوق دهیم تا بتوانیم با تامین اعتبار مناسب گام‌هایی برای رفاه بیشتر همکاران برداریم.
وی هم‌چنین خاطر نشان کرد: همواره در نشست‌ با مدیران ‌کل کانون بر صرفه‌جویی در منابع تاکید داشته‌ایم و تلاش کرده‌ایم با ایجاد زمینه‌ برای تحقق عدالت و مساوات در میان کارکنان به سمتی حرکت کنیم که وجود حس تبعیض در بدنه سازمان را از میان برداریم.
معاون توسعه و مدیریت منابع کانون بهره‌مندی مربیان پاره‌وقت از بیمه تکمیلی و پرداخت یکسان‌ هدایای فرزندان ممتاز به تمامی کارکنان رسمی، قراردادی و مربیان پاره‌وقت را از دیگر سیاست‌های معاونت توسعه و مدیریت منابع کانون  در این بخش عنوان کرد.
واحدی در پایان همدلی بیشتر مدیران ستادی و استانی و همبستگی تمامی نیروهای شاغل در کانون را خواستار شد و اظهار امیدواری کرد با حمایت هیات مدیره و مدیرعامل کانون بتوانیم به سمت اتفاق‌های خوب و ایجاد شرایط لازم برای آرامش فکری کارکنان به عنوان یک اصل مهم حرکت کنیم.
طرح سلامت جسمی کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انجام معاینات و آزمایش‌های پزشکی از 26 آبان 94 در تهران آغاز شده و تا 9 آذر در بخش‌های مختلف ستادی، کانون زبان و استان تهران ادامه خواهد داشت.