پژوهش‌ها را کاربردی کنید

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در همایش پژوهش‌گران نوجوان بر لزوم هدف‌مند‌سازی و کاربردی کردن این فعالیت‌ ارزش‌مند تاکید کرد.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌المل کانون، یونس‌رنجکش در این همایش که با عنوان «نگاه برتر»  در کانون گیلان برگزار شد، با اشاره به برخی رسالت‌های این مجموعه در زمینه‌ی هدف‌مند‌سازی فعالیت‌های پژوهشی  خواستار ارایه‌‌ی راه‌کارهای عملی برای تحقق آن شد.
در این همایش که به منظور توسعه‌ی فرهنگ مطالعه ‌و پژوهش و حمایت و تشویق اعضای پژوهش‌گر کانون برگزار شد مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در بخش از سخنان خود به نقش تاثیر‌گذار فعالیت‌های تحقیقی در ارتقای قابلیت‌‌های فردی و اجتماعی پرداخت
وی با تبیین معانی لغوی پژوهش، به پرسش‌های مختلفی اشاره کرد که موجب گرایش افراد به انجام فعالیت‌های تحقیقی می‌شود.
رنجکش در ادامه با مخاطب قرار دادن مربیان و اعضای مراکز کانون اظهار داشت: شما در دوره‌ای قرار گرفته‌اید که بستر‌های مناسب برای انجام فعالیت‌های تحقیقی فراهم است و این فرصت می‌تواند امکان انتخاب موضوع‌های مناسب برای تولید ثروت فردی و اجتماعی پدید آورد.
مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان به برپایی کارگاه‌های تحقیقی در مراکز فرهنگی هنری کانون و مدارس اشاره کرد و گفت: این فعالیت‌ها به عنوان کار ریشه‌ای و پایه، دارای اهمیت است و باید تلاش کنیم با سمت و سو بخشیدن به آن‌ها در اولویت‌‌ کار مربیان و معلمان قرار گیرد.
مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری در پایان یادآور شد: ما نیازمند پژوهش‌هایی هستیم که بتواند راه‌کارهای عملی ارایه و از این طریق، ‌موانع و مشکلات را رفع کند و مربیان با هدف گذاری در کار آموزش می‌توانند نقشی تاثیر‌گذار در این زمینه ایفا کنند.
بازدید از نمایشگاه آثار پژوهشی اعضا و مربیان، معرفی ساز‌های سنتی و دستگاه‌های آواز ایرانی، هم‌چنین تقدیر از اعضای برگزیده‌ی کارگاه‌های پژوهشی کانون استان گیلان از دیگر بخش‌های این همایش بود که 30 آذر 1394 برگزار شد.