تاکید بر بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها در جشنواره قصه‌گویی

مدیرعامل پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست با مسوولان اجرایی هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بر ایجاد زمینه‌ی لازم برای استفاده بهینه از فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراهم‌شده تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در این نشست با تاکید بر این موضوع گفت: جشنواره‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر کدام از منظرهای مختلف دارای اهمیت است به عنوان مثال جشنواره پویانمایی از این منظر که در سطح بین‌المللی در دنیا مطرح است و از جایگاه ویژه‌ای در حوزه فیلم‌های انیمیشن برخوردار است، اهمیت بالایی دارد.
وی افزود برخی جشنواره‌ها مانند کتاب و مطبوعات کودک در عرصه ملی اهمیت بالایی دارد و توانسته است محوریت کانون در این حوزه‌ها را تثبیت کند و برخی دیگر نیز از این حیث اهمیت دارد که در آن‌ها فعالیت تخصصی کانون می‌تواند به خوبی عرضه شود.
حاجیان‌زاده ادامه داد: جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی جدای از دیگر بُعدهایی که اشاره شد ویژگی دیگری هم دارد که بسیار ارزش‌مند و مهم است و این‌که قصه‌گویی ارتباطی مستقیم با کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه دارد و دیگر این‌که این فعالیت در تمامی مراکز کانون و حتی مراکز سیار - که از امکانات محدودتری برخوردار است - صورت می‌گیرد.
وی در ادامه با اشاره به این‌که بسیاری از جشنواره‌ها در کانون به صورت دوسالانه برگزار می‌شود، یادآور شد جشنواره قصه‌گویی به دلیل اهمیت آن به ویژه در ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی هر سال برگزار می‌شود و مصداق تحقق شعار کانون مبنی بر گره ‌خوردن فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری با جشنواره‌هاست.
مدیرعامل هم‌چنین ضمن قدردانی از شکل‌گیری رویکردهای تازه در اجرای این جشنواره، اظهار امیدواری کرد این رویکردها به توجه بیشتر و عمق‌بخشی به این فعالیت منجر شود.
حاجیان‌زاده در ادامه با بیان این‌که امکانات تهران از نظر علمی و دعوت از شخصیت‌ها به نسبت استان‌ها بیشتر است، خاطرنشان کرد: باید تمامی تلاش‌ها به کار گرفته شود تا از این فرصت به وجود آمده بیشترین بهره‌گیری در بخش‌های مختلف کانون را شاهد باشیم.
وی با تاکید بر دعوت از چهره‌های کانونی و بیرونی تاثیرگذار در قصه‌گویی و فعال در این حوزه اضافه کرد: در کنار تمامی اهدافی که از این جشنواره انتظار می‌رود، لازم است مراقب آسیب‌های احتمالی نیز باشیم تا بتوانیم از جنبه‌ی برون سازمانی و توجه‌ی افکار عمومی به این فعالیت تاثیرگذار نیز شاهد خروجی‌های مثبتی از این رویداد بین‌المللی باشیم.
مدیرعامل هم‌چنین از کمیته‌ی اطلاع‌رسانی جشنواره درخواست کرد نسبت به پوشش رسانه‌ای و بازتاب اخبار این رویداد بین‌المللی تلاش کنند و بیشترین تاثیرگذاری بر افکار عمومی جامعه را داشته باشند.
وی حضور قصه‌گویان خارجی در این جشنواره را در انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی با اهمیت دانست و افزود: با توجه به فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های بیگانگان در کشورهای مختلف برای تخریب چهره‌ی جمهوری اسلامی باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا این افراد پس از بازگشت انتقال دهنده‌ی پیام و چهره‌ی واقعی ایران در کشورهای خود باشند.
حاجیان‌زاده در پایان از مسوولان اجرایی جشنواره خواست تا با ارسال دعوت‌نامه برای مسوولان رده بالای کشور برای حضور در برنامه‌ها و به ویژه مراسم پایانی، زمینه‌ی آشنایی بیشتر آن‌ها با فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را فراهم کنند.
در این نشست که صبح روز 10 بهمن 1394 در دفتر مدیرعامل برپا شد پیش از سخنان علیرضا حاجیان‌زاده، مسوولان کمیته‌های افتتاحیه و اختتامیه، امور قصه‌گویان، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، بین‌الملل، ارزیابی عملکرد، حفاظت فیزیکی، علمی، داوران، فضاسازی، انتشارات، کتاب جشنواره، پشتیبانی و برنامه‌های جنبی گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و دردست اقدام برای برگزاری این رویداد بین‌المللی ارایه کردند.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از 27 تا 30 بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

 

برچسب‌ها