اعلام آمادگی برای توسعه کتاب‌خانه‌های سیار کانون در گیلان

استاندار گیلان برای بررسی موضوع راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان‌های مختلف این استان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدعلی نجفی در ملاقات با مدیرعامل کانون تاکید کرد رسیدگی نکردن به روستاها باعث مهاجرت مردم به شهرها می‌شود و این امر، در سیاست‌های استانداری بخشی مهم و کارساز است.
وی در همین زمینه اعلام آمادگی کرد تا با تهیه نامه‌ای موضوع در شورای عالی استان مطرح و به تمامی فرمانداری‌های استان گیلان پیشنهاد شود تا یک دستگاه خودرو ویژه کتاب‌خانه سیار کانون تهیه کنند.
استاندار گیلان در این جلسه - که در دفتر استانداری برگزار شد - مراکز کانون را از جمله محیط‌های فرهنگی دانست که بچه‌ها در آن احساس آرامش می‌کنند و افزود: کانون با امکانات محدود خود مربیان خوبی دارد و ما باید این فرهنگ‌سازی را همگانی کنیم.
نجفی در این نشست که علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون، علی پورحسن مدیرکل کانون استان گیلان و مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون حضور داشتند، یادآور شد همه امکانات استان برای نونهالان مهیا شده است. اگرچه این امکانات محدود است اما همه ما باید به گسترش آن کمک کنیم.
وی با بیان این‌که بسیاری از مشکلات ما ممکن است در دراز مدت حل شود، خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان باید پرسشگر تربیت شوند این مساله و راحت بودن بچه‌ها، تفکر، اندیشه و خلاقیت آن‌ها باید در کانون تقویت شود.
مدیرعامل کانون نیز در این دیدار که در جریان سفر استانی وی به استان گیلان صورت گرفت توضیح داد: بچه‌ها کانون و مربی‌های آن را دوست دارند و برنامه‌ها هم کاملا متنوع است به همین دلیل آن‌ها می‌توانند متناسب با ذائقه خود جذب فعالیت‌های مختلف به ویژه کتاب و کتاب‌خوانی شوند.
حاجیان‌زاده در ادامه یادآورشد مقام معظم رهبری عنایت و توجه ویژه‌ای به کانون دارند اما اگر به فکر توسعه و تاثیرگذاری کانون هستیم همه باید از کانون حمایت کنند و به نسبتی که این حمایت افزایش پیدا کند امکان توسعه و ظرفیت‌های تخصصی در مجموعه کانون وجود دارد. 
علی پورحسن مدیرکل کانون استان گیلان نیز در این جلسه از حمایت‌های استاندار گیلان از کانون قدردانی کرد و گفت طرح ویژه‌ای برای دریا در تابستان از سوی کانون پیش‌بینی شده است همچنین علاوه بر یک مرکز سیار روستایی در استان، مرکز سیار دیگری نیز در سیاهکل راه‌اندازی خواهد شد.
او با اشاره به راه‌اندازی مرکز فراگیر کانون - که در آن کودکان دارای نیازهای ویژه (نابینایان، ناشنوایان و معلولان جسمی و حرکتی) در کنار دیگر همسالان خود از فعالیت‌های کانون بهره‌مند می‌شوند - یادآور شد در صورت فراهم شدن امکانات، برای راه‌اندازی دو مرکز فراگیر دیگر در تالش و رودسر هم آماده‌ایم.
مدیرعامل کانون و هیات همراه روزهای 25 و 26 فروردین 1395 به گیلان سفر کردند و راه‌اندازی مرکز فراگیر در شهر رشت، مرکز فروش محصولات فرهنگی کانون در لاهیجان و دو سایت آموزش رایانه در صومعه‌سرا و سیاهکل از نتایج این سفر بود.
حاجیان‌زاده در این سفر علاوه بر دیدار عمومی و خصوصی با کارکنان، مربیان و کارشناسان کانون استان، با استاندار و امام جمعه رشت نیز ملاقات کرد.