مطب‌ پزشکان با کتاب داستان‌های کوتاه مجهز شود

در بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشکان، کتاب داستان‌های کوتاه برای مطالعه بگذارند تا مردم بتوانند به سرعت این کتاب‌ها را بخوانند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این بخشی از صحبت‌های فرمهر منجزی مترجم و نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان است که برای اهدای کتاب‌های خود به غرفه انجمن سلامت و هنر در ویژه‌برنامه «مهمانی مهر و نیایش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراجعه کرده بود.
منجزی با اشاره به این‌که طرح «دوباره می‌خوانم» برای تجهیز کتاب‌خانه‌های بیمارستان‌ها، یک کار ترویجی و تشویقی است، افزود: مسلم است کودکان و نوجوانانی که در بیمارستان‌ها هستند، حوصله‌شان سر می‌رود ولی این‌که کتاب‌خانه‌های بیمارستان‌ها به کتاب مجهز ‌شود، در روحیه بچه‌های بستری اثر خوبی می‌گذارد.
این نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در ادامه افزود: زمانی که در بیمارستان‌ها و مطب پزشکان منتظر هستیم و یا حتی وقتی بیماری در بیمارستان داریم، وقت زیادی را صرف می‌کنیم که با کتاب‌خوانی می‌توانیم از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم.
وی با اشاره به این‌که هر چه‌قدر برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کار شود، باز هم کم است، اضافه کرد: این فعالیت‌ها باید ادامه‌دار باشد و هر چه در این زمینه اطلاع‌رسانی شود و مردم آگاهی پیدا کنند، خوب است.
منجزی در عین حال پیشنهاد کرد که بعد از این هم بازخورد کارهایی مانند طرح «دوباره می‌خوانم» را به ما نویسنده‌‌ها و مترجمان اطلاع بدهند.
این مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: یک سازمان‌ مردم نهاد داریم که در روستاها کتابخانه تأسیس و تجهیز می‌کند، کتاب می‌بریم و فعالیت‌های آموزشی برای کودکان انجام می‌دهیم و همه دست به دست هم دادیم تا فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را جا بیاندازیم.
ویژه برنامه «مهمانی مهر و نیایش» از 26 خرداد کار خود را آغاز کرده است و تا 4 تیر هر شب ساعت 19 تا 23 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.