دولت به رشد کتاب‌های تالیفی کودک کمک کند

دولت می‌تواند به رشد کتاب‌های تالیفی برای کودکان و نوجوانان کمک کند این مساله تنها به نویسندگان ارتباط ندارد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهشید‌السادات کسایی نویسنده کودک و کارگردان انیمیشن در جریان برگزاری برنامه اهدای کتاب به بیمارستان‌های کودک، این کارزار را اقدامی خوب عنوان کرد و خواستار ادامه پیدا کردن این حرکت در آینده شد.
بر همین اساس گروه سلامت و هنر در ویژه‌برنامه «مهر و نیایش» کانون به مناسبت ماه مبارک رمضان کارگزاری را با عنوان «دوباره می‌خوانم» برای اهدای کتاب به بیمارستان‌های کودک راه‌اندازی کرده است.
در این طرح علاوه بر اهدای کتاب از سوی مردم، نویسندگان، مترجمان و چهره‌های شاخص عرصه هنر و ادبیات کودک و نوجوان نیز کتاب‌های‌شان را امضاء و به بیمارستان‌ها هدیه می‌کنند.
در این میان مهشید‌السادات کسایی نیز از جمله نویسندگانی است که با حضور در ویژه‌برنامه «نیایش و مهر کانون» در غرفه گروه «سلامت و هنر» نیز حاضر شد.
نویسنده کتاب «اون چیه رو دیواره؟» با اشاره به ضعف فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور تاکید کرد: باید کتاب را به به هر صورتی چه به بیمارستان‌ها چه به همه مکان‌هایی که نیازمند کتاب هستند و به هر دلیلی توانایی خریداری کتاب را ندارند، برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: همه نویسنده‌ها از دولت توقع دارند که به صورت مادی و معنوی از نشر کتاب‌های تالیفی حمایت کند تا ما نویسنده‌‌ها هم بتوانیم قدرت تالیف کتاب‌های بیشتری داشته باشیم. اگرچه کتاب‌های ترجمه هم خوب‌اند اما چون به فرهنگ ما چندان نزدیک نیستند خوب است که کتاب‌های تالیفی بیشتری را به بچه‌های گروه‌های سنی مختلف برسانیم و این مستلزم یاری خیلی از نهادها به‌ویژه نهادهای دولتی است.
وی اضافه کرد: اهدای کتاب به بیمارستان‌های کودک انگیزه و امید به بهبود و زندگی را نزد یک کودک معصوم که به هر دلیلی به یک مرکز درمانی مراجعه می‌کند، بالا می‌برد. چرا‌که در هر صورت این شرایط، انگیزه‌های کودک را پایین می‌آورد این بچه‌ها با کتاب‌خوانی می‌توانند وارد دنیای تخیل ‌شوند و روند درمان آن‌ها تسریع شود.
ویژه‌برنامه مهمانی  مهر و نیایش از روز 26 خرداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران آغاز شده است و همه روزه تا روز 4 تیر 1395 از ساعت 19 تا 23 پذیرای بازدید‌کنندگان است.