بازی‌های خلاق کانون تمرکز کودکان را تقویت می‌کند

بازی‌های خلاق، یکی از کارگاه‌های ویژه‌برنامه‌ «مهمانی مهر و نیایش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به مناسبت ماه مبارک رمضان برای بچه‌ها، تدارک دیده شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کارگاه، مربیان، بازی‌های خلاقی را که کانون تولید کرده است؛ با هدف تقویت تخیل و تمرکز در کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهند.
بر این اساس، این بازی‌ها باعث افزایش اعتماد به نفس و قدرت کلامی کودکان می‌شود به طورمثال بازی «پرورش قورباغه» به بچه‌ها می‌آموزد تا وضعیت موجود را بهتر درک و آن را به وضعیت مطلوب تبدیل کرده به نوعی که موقعیت‌ها را مدیریت کنند.
«معمای شطرنج» بازی دیگری است که در این کارگاه به بچه‌ها آموزش داده می‌شود و در هر ستون دو مهره دارد که روی هوش فضایی و مکانی بچه‌ها تاثیر گذاشته و باعث تقویت شکیبایی و آموزش صبر در آن‌ها می‌شود.
بازی «معمای تی» نیز، چگونگی چیدن هر جزء را در جای خودش به بچه‌ها یاد می‌دهد.
بازی «تنگرام» نیز که به 7 تکه عقل معروف، بوده از تفکر هم‌گرا و ساده، ذهنی خلاق و  واگرا می‌سازد. در این بازی تمرکز و خلاقیت کودکان افزایش یافته و همه گروه‌های سنی را درگیر می‌کند.
بازی‌‌های «پرورش حس تخیل و قدرت حل مساله»‌، نیز، تفکر کودکان و نوجوانان را رشد داده و بچه‌ها را برای ورود به فضای بزرگ‌ترها، حل مسایل خودشان و کنار آمدن با مشکلات آماده می‌کند.
مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران با ویژه برنامه‌ی «مهمانی مهر و نیایش» به مناسبت ماه مبارک رمضان روزهای 26 خرداد تا 4 تیر 1395 (9 تا 18 رمضان) از ساعت 19 تا 23 پذیرای کودکان و نوجوانان است.