نوجوانان آیات قرآنی را خوش‌نویسی می‌کنند

نوجوانان در کارگاه خوش‌نویسی ویژه‌برنامه‌ی «مهمانی مهر و نیایش» کانون پرورش فکری، آیات قرآنی را خوش‌نویسی می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرضیه بیات مربی هنری کانون، در مورد غرفه خوش‌نویسی این ویژه‌برنامه توضیح داد: کودکان و نوجوانان در این کارگاه، با قلم و مرکب خوش‌نویسی را تمرین و تجربه کسب می‌کنند.
وی افزود: بچه‌هایی که خط بلد باشند خودشان جمله‌های قرآنی را می‌نویسند ولی به آن‌هایی که تاکنون آموزش ندیده باشند، سرمشق می‌دهیم و فعالیت کانون را به آنان معرفی می‌کنیم.
بیات خاطرنشان کرد: برای نوجوانان مراجعه کننده به این کارگاه، اسم‌شان را می‌نویسیم و یا جمله‌هایی مانند بسم‌الله الرحمن الرحیم، یک مصرع یا بیتی از یک شعر، معنی سوره‌های کوچک قرآن و... سرمشق داده می‌شود.
وی گفت: بعضی از بچه‌ها، تجربه نوشتن با قلم را ندارند ولی بچه‌های بزرگ‌تر راهنمایی می‌خواهند که چه‌طور تمرین کنم که خطم خوب شود، مرکب از چه ساخته می‌شود، قلم چه‌طور تراشیده می‌شود، جنس قلم از چیست و... که به آن‌ها آموزش می‌دهیم.
این مربی هنری در پایان گفت: برای تشویق کودکان و نوجوانان، آثار خوش‌نویسی آنان به دیوار کارگاه نصب می‌شود.
مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران با ویژه برنامه‌ی «مهمانی مهر و نیایش» به مناسبت ماه مبارک رمضان روزهای 26 خرداد تا 4 تیر 1395 (9 تا 18 رمضان) از ساعت 19 تا 23 پذیرای کودکان و نوجوانان است.