آموزش گذشت به کودکان در نمایش رینارد روباهه

اجرای نمایش رینارد روباهه در ویژه‌برنامه‌ی «مهمانی مهر و نیایش» که به مناسبت ماه رمضان در کانون برپا است؛ گذشت را به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، احمد تیموری کارگردان این نمایش مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون ، با بیان این مطلب گفت: در این نمایش، مخاطب کودک و نوجوان فقط بیننده نیست بلکه به صورت تعاملی با بازیگران این نمایش به گفت‌و‌گو می‌نشیند و هدف ما این است تا از مخاطب، به صورت مستقیم استفاده کنیم؛ نظر بدهند و خود را جای بازیگر قرار دهند.
وی اضافه کرد: بچه‌ها در این نمایش می‌آموزند که در خلال این که با دوستان خود مشکلاتی داشته باشند باید در زمان بحران هوای یک‌دیگر را داشته باشند و قدر دوستی‌های‌شان را بدانند.
تیموری تصریح کرد: این نمایش همراه با تریلی سیار کانون نیز، به پنج استان کشور سفر کرد و تجربه خیلی خوبی به دست آورد. در این سفرها متوجه شدیم که چه‌قدر بچه‌ها قصه دوست دارند بچه‌های امروزی از حرف گوش کردن به صوت مستقیم و معلم‌گونه پرهیز می‌کنند با قصه‌گویی و تئاتر می‌توانیم به بچه‌ها آموزش بدهیم.
این کارگردان گفت: «رینارد» روباهی است که با شوخی‌های افراطی‌اش حیوانات جنگل را به ستوه آورده است. از این رو حیوانات جنگل دادگاهی برای رسیدگی به شکایت‌هایی که از او دارند تشکیل می‌دهند و تصمیم می‌گیرند تا روباه را از جنگل اخراج کنند. و...
نمایش «رینارد روباهه» بر اساس نمایش‌نامه‌ای از آرتور فاکویز و ترجمه مریم سلطانیان تولید شده و عادل بزدوده به عنوان مشاور کارگردان و محمد نجفی به عنوان آهنگ‌ساز با عوامل نمایش «رینارد روباهه» همکاری می‌کنند.
همچنین در این نمایش سپیده زینلی، حسین خمسه، علی ذکایی، احمد تیموری و سحر زینلی ایفای نقش می‌کنند.
مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران با ویژه برنامه‌ی «مهمانی مهر و نیایش» به مناسبت ماه مبارک رمضان روزهای 26 خرداد تا 4 تیر 1395 (9 تا 18 رمضان) از ساعت 19 تا 23 پذیرای کودکان و نوجوانان است.