لذت کتاب‌خوانی صحیح را اینجا تجربه کنید

در کارگاه «توسعه و ترویج کتاب‌خوانی» ویژه برنامه «مهمانی مهر و نیایش»، کودکان و نوجوانان لذت کتاب‌خوانی صحیح را تجربه می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کارگاه با هدف توسعه و ترویج کتاب‌خوانی آماده‌‌سازی شده است و هدف اصلی تشویق؛ ایجاد انگیره و ترغیب به امر کتاب‌خوانی در کودکان و نوجوانان است.
بر همین اساس، در کارگاه توسعه و ترویج کتاب‌خوانی، هدف اصلی‌تری دنبال می‌شود و آن آموزش درست کتاب‌خوانی است که از رهگذر آن کودکان و نوجوانان از خواندن و مطالعه به لذتی برسند که این امر در وجودشان نهادینه شود.
در عین حال، در این کارگاه چندین بازی طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شده است که هنگام اجرای آن اطلاعات عمومی بچه‌ها اعم از مذهبی، علمی، ادبی و... مورد سنجش قرار می‌گیرد.
در بخش دیگری از این کارگاه، نیز توانمندی ادبی اعضا از طریق اجرای یک بازی بسیار شاد مورد آزمایش قرار می‌گیرند.
همچنین معرفی سرزمین عربستان از طریق بازی خلاقانه و متحرک، درک مفاهیم جمله‌ها و دریافت بار عاطفی آن‌ها از طریق خواندن جمله‌ها و استفاده هم‌زمان از صورتک، کارگاه کتاب‌خوانی «کتابت را بخوان و جا بگذار» با هدف اشتراک گذاشتن آن‌ها و استفاده همگانی از دیگر فعالیت‌های این کارگاه است.
گفتنی است اهدای جایزه به کودکان و نوجوانان بازدید کننده از این کارگاه بر اساس سلایق و نظرهای شخصی آنان. انجام می‌شود.
ویژه برنامه «مهمانی مهر و نیایش» کانون روز 4 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران به کار خود پایان می‌دهد.