نامزدهای بخش «آثار مخاطبان» جشنواره مطبوعات کودک اعلام شدند

دوازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان کانون، نامزدهای بخش «آثار مخاطبان» خود را برای دریافت جایزه اعلام کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیأت داوران 677 عنوان اثر را در بخش آثار مخاطبان «شعر» رده‌ی کودک و نوجوان مورد ارزیابی قرار دادند و از این میان پنج اثر نامزد دریافت جایزه شد.
بر همین اساس، مهدیه بازرگانی با اثر «لواشک» از نشریه پوپک، سیده‌زینب حسینی با اثر «اختیار جبر» از نشریه دوچرخه، معین رضوانی با اثر «مگس بی‌کار» از نشریه سروش کودکان و کیهان بچه‌ها، فاطمه زارع با اثر «سرزمین گمشده» از نشریه دوچرخه و سارا سلیمانی با اثر «هدیه فقر» از نشریه‌ دوچرخه از سوی هیأت داوران انتخاب شدند.
گروه داوری همچنین در بخش «داستان» رده‌ی کودک و نوجوان 467 عنوان اثر را بررسی کردند و چهار اثر را نامزد دریافت جایزه این بخش کردند.
بر همین اساس امیرحسن ابراهیمی‌خبیر با اثر «زنگوله‌ی آقای مدیر» از نشریه کیهان بچه‌ها، محیا خادمی با اثر «مرغی که خروس شد» از نشریه کوشش، اسما سادات رحمتی با اثر «مارپله» از نشریه دوچرخه و رزا فرجی با اثر «جنگل زیبا» از نشریه کوشش خردسال، نامزدهای این بخش هستند.
در عین حال، گروه داوری در بخش «یادداشت» رده‌ی کودک و نوجوان 487 عنوان اثر را داوری کردند و پنج اثر را به عنوان نامزدهای دریافت جایزه انتخاب کردند.
سبا احمدی با اثر «ای کاش همه‌ی این‌ها خواب بود...» از نشریه همشهری بچه‌ها، سیده‌زینب حسینی با اثر «دنیای پلاستیکی» از نشریه دوچرخه، علی زکی‌زاده با اثر «دشمن آلودگی هوا» از نشریه همشهری بچه‌ها، شادی کردبچه با اثر «موبی‌دیک والی که متوقف نشد» از نشریه دوچرخه و پرنیا عباسی‌آریمی از نشریه همشهری بچه‌ها به عنوان نامزد‌های دریافت جایزه معرفی شدند.
آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره در سال‌های 1392 و 1393 در 10 بخش مورد بررسی هیأت داوران قرار گرفت.
گفتنی است پیش‌تر قرار بود مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان دوازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان روز 28 تیر برپا شود که برگزاری این آیین به دو هفته دیگر موکول شد.