آگاهی‌بخشی به کودکان از خطر کم آبی در جهان

داوران مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان تهران بر لزوم آگاه کردن کودکان و نوجوانان نسبت به بحران کم آبی و تاثیر آن در جهان تاکید کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مامک یحیی‌پور و نادر فاطمی داوران هشتمین مسابقه و نمایشگاه دو سالانه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان تهران با بیان این مطلب افزودند: «بحران آب» در ایران و بسیاری از کشورهای جهان موضوع مهمی است که مسابقه نقاشی تهران باعث شد تا کودکان و نوجوانان در فرهنگ‌سازی مصرف صحیح آب سهیم باشند.
بر این اساس، یحیی‌پور یکی از داوران این مسابقه بین‌المللی گفت: کیفیت آثار نسبت به دوره‌های گذشته از ‌سطح یکسانی برخوردار بود؛ این در حالی‌ست که آثار از نظر کمی تعدادشان کمتر بود.
وی با اشاره به این که کودکان و نوجوانان با موضوع این دوره از مسابقه، بیشتر از دوره‌های قبل ارتباط برقرار کرده بودند، تصریح کرد: بهتر است اطلاع‌رسانی بیشتری برای این مسابقه انجام شود.
یحیی‌پور گفت: آثار کودکان و نوجوانان هر کشور نسبت به ویژگی خاص فرهنگی خودش و با توجه به موضوع خلق شده بود.
فاطمی دیگر داور این مسابقه نیز گفت: بچه‌ها در این مسابقه با موضوع، جایگاه آب در زندگی و کاربرد آن، حفظ و حراست از آن روبرو شدند و ایده‌های بسیار خوبی برای حفظ و نگهداری از آب خلق کردند.
وی افزود: کیفیت آثار در این دوره از مسابقه قابل توجه بود و چاپ‌های دستی از نظر تکنیکی بالاتر از متوسط ارزیابی شد.
هشتمین مسابقه و نمایشگاه دو سالانه بین‌المللی نقاشی کانون پرورش فکری، با موضوع‌های «همه موجودات هستی (پرندگان، حیوانات، گیاهان و...) حق استفاده از آب را دارند»، «همه ما موجودات زنده در حفظ منابع آبی نقش داریم»، «من هم در مصرف درست آب مسئولم»، «درست استفاده کردن از آب را به یکدیگر یاد بدهیم» و «در هنگام گردش در طبیعت برای تمیز نگه داشتن آب چشمه‌ها و رودخانه‌ها تلاش کنیم» برگزار شد.