کد خبر: 263443
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کودکان با نیازهای ویژه یاسوج دارای مرکز فراگیر شدند

کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه شهر یاسوج با گشایش نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری استان کهگیلویه و بویراحمد، از ۴۰ فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عیسی گرجی‌زاده مدیرکل کانون استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم گشایش این مرکز گفت: بیش از یک هزار و 500  کودک و نوجوان با نیاز ویژه در استان مشغول به تحصیل هستند که تلاش می‌کنیم زمینه حضور آن‌ها را در  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فراهم کنیم .
وی به تشریح اهداف راه‌اندازی مرکز فراگیر کانون در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و اظهار داشت: کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه که دچار آسیب‌های بینایی، شنوایی هستند، می‌توانند در طول هفته و در ایام سال در کنار دیگر کودکان و نوجوانان از فعالیت و امکانات کانون پرورش فکری استفاده کنند.
وی افزود: عدالت آموزشی برای همه کودکان و نوجوانان باید اجرا شود. کار برای کودکان و نوجوانان کاری خدا پسندانه است و از امروز خدمت به کودکان و نوجوانان با نیاز ویژه از افتخارات این مجموعه به‌شمار می‌رود.
در بخش دیگری از این مراسم مدیر‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز با ابراز خوشحالی از افتتاح نخستین مرکز فراگیر کانون در استان گفت: راه‌اندازی مرکز فراگیر یکی از مهم‌ترین اقدام‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان طی دو سال گذشته پس از افتتاح کانون زبان ایران به شمار می‌رود.
هادی زارع‌پور به ضرورت همکاری همه دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: مسوولان باید تلاش کنند که بستر مناسبی برای زندگی این افراد در جامعه فراهم شود.
مراسم گشایش نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از اعضا، مربیان، معلمان، فرماندار شهرستان بویراحمد، مدیران کل کتاب‌خانه‌ها و آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.