معرفی نامزدهای بخش‌ «زندگینامه» و «نمایشنامه» جشنواره کتاب کودک

هیات داوران هجدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نامزدهای دریافت جایزه دو بخش «زندگینامه» و «نمایشنامه» را اعلام کردند.

به‌گزارش اداره ‌کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، از بین 28 اثر کودک و نوجوان در بخش نمایشنامه 6 کتاب به عنوان راه یافتگان بخش پایانی این جشنواره معرفی شد.
بر این اساس «نگین شکسته»، اثر زهره معماری‌نسب؛ «زنگ اول: تاریخ»، «ما، همان جمع پراکنده» «جعبه‌ی خیال» اثر فریده شیرژیان از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ جلد دوم «بازی با شاهنامه» اثر بهناز حقیقی از انتشارات سامر و  «های و هوی» اثر عباس جهانگیریان از انتشارات سوره مهر راه‌یافتگان این بخش‌اند.
در بخش زندگینامه نیز مجموعه‌ی 3 جلدی «آزادی‌خواهان بزرگ جهان» ترجمه‌ی محمدامین بابا‌ ربیع از انتشارات ذکر، مجموعه‌ی 16 جلدی «سرداران ایران‌ زمین» نوشته‌ی مهدی میرکیایی از انتشارات امیرکبیر، «شیخ بهایی» نوشته‌ی اسفندیار معتمدی از انتشارات مدرسه به عنوان آثار برتر از بین 37 اثر ارسالی به دبیرخانه‌ی جشنواره شناخته شده اند.
گفتنی است که پس از بررسی 220 اثر کودک و نوجوانان در بخش بازنویسی هیات داوران هیچ اثری را به عنوان نامزد این بخش اعلام نکرده است.
قرار است نفر‌های برگزیده‌ی 9 رشته شعر، داستان تألیف، داستان ترجمه، علمی و آموزشی، نمایش‌نامه، زندگینامه، بازنویسی، دینی و گرافیک در مراسمی هم‌زمان با همایش «کودک، کتاب، جامعه» روز دوم دی در تبریز معرفی شوند.