دیدار کودکان تبریزی با هفده شاعر و نویسنده

در اولین روز زمستان هفده شاعر و نویسنده‌ی حوزه‌ی کودک و نوجوان به مدرسه‌ها و مراکز کانون می‌روند تا درباره‌ی کتاب با این مخاطبان صحبت کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، همایش «کتاب، کودک، جامعه» روز صبح اول دی و با حضور پنجاه نویسنده، شاعر و روزنامه نگار در تبریز آغاز به کار کرد.
بر این اساس قرار است بخشی از این هنرمندان به دیدار مخاطبان رفته و با آن‌ها درباره‌‌ی کتاب و کتاب‌خوانی صحبت کنند. مراکز 2 تا 6 تبریز امروز میزبان محسن هجری، سعیده موسوی‌زاده، عباسعلی سپاهی‌یونسی، طاهره اسکندرپور و جمیله برزآبادی فراهانی خواهند بود.
با تعطیل شدن مدرسه‌ها در اولین روز حضور کاروان کتاب در تبریز دیدار با دانش‌آموزان این شهر به امروز موکول شد. قرار است مدرسه‌های ابتدایی و دوره اول متوسطه‌ی میزبان عبدالمجید نجفی، عباس جهانگیریان، منیژه اسلامی ، حسن احمدی، رودابه حمزه‌ای، ناصر کشاورز، مهدی حجوانی، زهره معینی‌فر، محمدرضا شمس،  عزت‌الله الوندی، کاظم اخوان، سیدعلی کاشفی خوانساری، عباس عبدی، محمدرضا یوسفی،آذر جوادی زنوز، جابر تواضعی، طاهره ایبد و طیبه شامانی باشند.
این نویسندگان و شاعران با هدف ترویج کتاب و کتاب‌خوانی و با مشارکت انجمن نویسندگان کودک و نوجوانان به تبریز سفر کرده‌اند. در نشست‌های آن‌ها با کودکان و نوجوانان علاوه بر قصه‌خوانی و شعرخوانی و تولید اثر درباره‌ی شیوه‌های درست کتاب‌خوانی، انتخاب کتاب مناسب، لزوم مطالعه‌ی غیردرسی و چگونگی خلق اثر ادبی بحث خواهد شد.
گردهمایی «کودک، کتاب، جامعه» با برنامه‌های متنوعی تا دوم دی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت.