تقدیر از «مهناز فتاحی»، نویسنده و کارشناس مسوول فرهنگی در مراسم جایزه ادبی «جلال آل احمد»

کتاب «فرنگیس» روایت مقاومت یک بانوی ایرانی در جنگ هشت ساله است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، از «مهناز فتاحی»، نویسنده کتاب «فرنگیس» و کارشناس مسوول فرهنگی کانون استان کرمانشاه به عنوان یکی از پنج نامزد نهمین جایزه ادبی «جلال» با حضور در تالار وحدت تهران تقدیر شد.

کتاب «فرنگیس» روایت مقاومت یک بانوی ایرانی در جنگ هشت ساله است.

« فتاحی»، نویسنده کتاب می‌گوید: خانم حیدرپور یک قهرمان واقعی و بی ادعا است که باید خیلی وقت پیش کتابش نوشته می شد. رهبر انقلاب هم در سفرشان به استان کرمانشاه، بر ثبت خاطرات این بانوی کرمانشاهی، «فرنگیس حیدرپور» تاکید کرده بودند.
 
وی هدفش از نگارش این کتاب را بیان سختی ها و رنج های زنان درگیر جنگ دانسته در این باره تصریح کرد: قطعا کتاب فرنگیس حیدرپور یکی از آثار جذاب و خواندنی دفاع مقدس خواهد بود که ناگفته های فراوان زندگی وی توانسته بر جذابیت کار بیفزاید.
 
فرنگیس حیدرپور در خصوص حادثه مهم خاطرات خود، معتقد است: همان روز که به دره رفتیم، نزدیکی‌‌های غروب بود که تشنه و گرسنه شدیم؛ من با پدر و برادرم به روستا آمدیم تا غذا بیاوریم. آخر چیزی پیدا نمی‌شد. نزدیک رودخانه دو سرباز آمدند که آب بردارند؛ ما از دست آن ها خشمگین بودیم و به آن ها حمله کردیم؛ من تبر به دست به سمت آن ها حمله‌ور شدم، یکی از آن ها را درجا کشتم و نفر دوم را با تمام تجهیزات اسیر کردم.