خلاقیت انیماتورهای جوان نیازمند زمان و پختگی است

یک کارگردان نمایش و طراح عروسک درباره آثار ایرانی دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، گفت: قدرت تفکر این جوانان عالی است اما نیازمند گذر زمان و پختگی برای بروز خلاقیت هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عادل بزدوده با بیان این‌که نیرویی که در حال حاضر در حال پیدایش و آمدن به سمت کارهای پویانمایی است، پر از انرژی هستند، اظهار کرد: نحوه سازماندهی این نیروهای جوان به نهادهای متولی تولید پویانمایی باز می‌گردد. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همواره در این زمینه سرآمد بوده و هست.
این طراح عروسک افزود: خوشبختانه یا متأسفانه این خلق کردن و خلاقیت در زمان کار اتفاق می‌افتد. در سال‌های اول پویانمایی افراد فعال در پویانمایی چهره‌هایی مانند علی‌اکبر صادقی (نقاش) بودند اما کانون برای آن‌ها فرصت ایجاد کرد. ایجاد این فرصت باعث خلق کارهای بهتر می‌شود. به نظرم این نسل توانایی لازم را دارد و نیازمند چتر گسترده‌ای است که در زمان خود کار برای‌شان مهیا شود.
بزدوده خاطرنشان کرد: کانون رسالت خود را حفظ کرده و می‌تواند کارش را تعمیم دهد. این تعمیم باعث می‌شود نسل جدید جا پای بزرگان بگذارند و مرغک کانون (نشان کانون) را جهانی کنند.
او درباره آینده پویانمایی ایران، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب ما در این بخش چیزی نداشتیم، اما الان هم دانشگاه‌ها و هم هنرجویان افزایش قابل توجهی داشته‌اند. افزایش این جمعیت باعث افزایش تعداد کارها شده است. در بخش برنامه‌ریزی نیز کانون کار خود را به خوبی انجام می‌دهد اما هم‌چنان نیازمند پیوستگی و سرمایه‌گذاری برای نیروهای جوان هستیم.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 19 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد.